IKEA samarbeider med Bea Åkerlund

Endelig er det tid for å slippe løs IKEAs nye, forfriskende kolleksjon, som er laget i samarbeid med moteaktivisten Bea Åkerlund. OMEDELBAR-kolleksjonen byr på ting som store glasshatter, leppeformede puter og 3D-printede hender, og har alt du trenger for å vise frem klærne dine, tilbehøret ditt – og personligheten din. Den lages i begrenset antall, noe som gjør hvert produkt mer eksklusivt.

Bea Åkerlund for IKEA

Der goth og glamour møtes

OMEDELBAR-kolleksjonen viser essensen av Beas egen stil, som er en blanding av goth og Hollywood-glamour. Produktene får deg til å tenke på et eksklusivt soverom og  omkledningsrom der du bare vil henge i timevis. Beas personlige mantra, «B. who you are» («Vær den du er»), går som en rød tråd gjennom kolleksjonen, sammen med Beas eget
kjennemerke – den røde leppestiften. For ikke å glemme stripene. Alt i alt er det en
kolleksjon med 35 produkter som hyller egenart og kreativitet.

– Med bare noen få ting fra kolleksjonen kan du lage en ekte designergarderobe
eller pynte opp rommet på en helt ny måte, sier Karin Gustavsson, Creative Leader for
OMEDELBAR.

Om Bea Åkerlund

Bea Åkerlund, som beskriver seg selv som en moteaktivist, jobber med både film, mote og musikk. Mange kjenner henne som en av motebransjens mest innflytelsesrike stylister og
klesdesignere, og hun har samarbeidet med stjerner som Madonna, Beyoncé, Lady Gaga og Rihanna, for bare å nevne noen. Bea er kjent for sin unike, overdådige stil, som hun alltid klarer å få til å passe sammen med det personlige uttrykket til hver enkelt artist. Siden
hun alltid er klar for å utvide porteføljen sin, har hun nå slått sine kreative pjalter sammen med IKEA. Bli enda bedre kjent med Bea i intervjuet på side 19.

Last ned bilder og se pdf med produktinformasjon her.

Bea Åkerlund for IKEA

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er drevet av IKEA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Norske kunder kan også handle ved tre IKEA Service & pick-up points, i Tromsø, Ålesund og på Skøyen i Oslo. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.