IKEA

IKEA og Hkeem ønsker velkommen til «Hkeems hus»

Del

IKEA lanserer de nye SYMFONISK-høyttalerne sine sammen med Spellemannsvinner Hkeem i videoserien «Hkeems hus». Første episode ble sluppet 8.august.

I Hkeems hus. Foto: Fredrik Myhre
I Hkeems hus. Foto: Fredrik Myhre

Siden Hkeem fikk sitt gjennombrudd og toppet hitlistene med «Fy Faen» i 2017, har han blant annet vunnet to Spellemannspriser, fått over 60 millioner streams og spilt konserter landet rundt. Til høsten kommer debutalbumet «HKEEM», samtidig som IKEA slipper sine nye høyttalere SYMFONISK.   

Låtene på albumet slippes med en helt ny videoserie med navnet «Hkeems hus», der Spellemannsvinneren inviterer artistvenner, samarbeidspartnere og gamle kamerater «hjem» til sniklytting av låtene på de nye SYMFONISK-høyttalerne til IKEA.

Lytter seg gjennom låt for låt

- Det å åpne hjemmet sitt og lytte til musikk sammen er noe av det beste i livet. Derfor føltes det bra å samle vennene mine i «Hkeems hus», for å vise dem musikken jeg har jobbet med så lenge og ha noen gode samtaler rundt det, forteller Hkeem.

 I de sju episodene, som følger de sju låtene på debutalbumet, kan seerne få ta del i en rekke inspirerende samtaler om livet, kjærligheten og det å vokse opp mellom to kulturer. I første episode hører kompisene Samuel og Prince gjennom låta «Madiba», som handler om å ha troen på seg selv.

Musikk skaper hjem

SYMFONISK-høyttalerne som lanseres i august er et nytt samarbeid mellom IKEA og Sonos og består av en trådløs høyttaler til bokhyller og en unik lampe med innebygd trådløs høyttaler. Siv Egger Westin, kommunikasjonsrådgiver i IKEA mener «Hkeems hus» er en super introduksjon til høyttalerne og viser hva musikk kan bety for oss mennesker. 

– Musikk er jo noe av det som virkelig skaper et hjem. Vi lager mat til musikk, vasker huset til musikk, vi danser når det er fest, og gråter hvis vi er triste – alt til lyden av musikk. Med musikken til Hkeem som utgangspunkt oppstår det personlige samtaler og refleksjoner mellom gode venner om hva dette betyr for oss, sier Egger Westin.

Satser på unge, norske kunstnere

Dette er ikke første gangen IKEA samarbeider med unge norske kunstnere. I våres lanserte IKEA «Art Event 2019»-kolleksjonen, som inkluderte et teppe designet av Virgil Abloh, med en kunstvideo produsert av den norske dansegruppen Quick Style og det unge kunstkollektivet VIMO. 

– Å kunne bruke kanalene våre til å løfte frem den nye generasjonen med unge, kreative kunstnere som QuickStyle, VIMO og nå Hkeem er veldig gøy og gir oss en helt annen energi i markedsarbeidet. Dette er personligheter som er opptatt av å kombinere stilarter og kulturer fra hele verden i kunsten sin, noe som samtalene mellom Hkeem og vennene hans vitner om, sier Egger Westin.

Første episode finner du her.

Bilder

I Hkeems hus. Foto: Fredrik Myhre
I Hkeems hus. Foto: Fredrik Myhre
Last ned bilde

Om IKEA

IKEA
IKEA
Postboks 54
1375 BILLINGSTAD

915 02 340http://www.ikea.no

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 422 IKEA-varehus i 50 land i verden. 367 av disse, inklusive alle norske varehus, er en del av Ingka-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 957 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,5 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; i Oslo (Furuset), Asker (Slependen), Bergen (Åsane), Stavanger (Forus), Trondheim (Leangen), Lillesand (Sørlandet) og på Ringsaker. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.

Følg saker fra IKEA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra IKEA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra IKEA

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom