IKEA Norges første bærekraftrapport

For første gang lanserer vi vår egen bærekraftrapport med resultater fra IKEA Norge. Vi har valgt å lage en norsk rapport med noen av våre bærekraftige høydepunkter fra 2017, for å gi befolkningen ett innblikk i vårt arbeid mot en mer bærekraftig fremtid.

Noen høydepunkter
I den nye rapporten kan du blant annet lese om samarbeidet med Sisters in Business, en sosial entreprenør som skaper bærekraftige arbeidsplasser i lokalsamfunnet. Du kan også lese om hvordan vi har inspirert våre kunder til å leve mer bærekraftig hjemme og hvordan det gikk da vi droppet Black Friday. I tillegg fremhever vi andre gode eksempler vi i IKEA Norge har jobbet med for en mer bærekraftig fremtid.

- Jeg er både stolt og glad for å kunne dele noen av høydepunktene fra 2017. Å bidra positivt for mennesker og miljø er blant IKEAs kjerneverdier og ligger helt på linje med visjonen vår – å skape en bedre hverdag for de mange menneskene, forteller bærekraftsjefen i IKEA Norge, Anders Lennartsson.

Du finner vår rapport som pdf vedlagt lenger nede på siden.

Kvinner tar styringen gjennom håndverk6.2.2018 12:28Pressemelding

Sammen med kvinnelige håndverkere i India, har IKEA skapt kolleksjonen INNEHÅLLSRIK. Ved å jobbe sammen med sosiale entreprenører, skaper IKEA jobber for dyktige kvinner i deler av verden hvor det trengs aller mest. Engasjementet gir kvinner mulighet til å skape en bedre hverdag for seg selv og lokalsamfunnet. Det skaper ikke bare jobber, men også selvtillit, stolthet, økonomisk selvstendighet, positivitet og forandring.