If

If kåret til best på kundeservice - igjen

Del
If opplevde et realt prisdryss under Kundeservicedagene i går kveld. Forsikringsselskapet fikk topplasseringen i Best på kundeservice innen forsikring og Årets kundeserviceledelse.
En stolt gjeng fra If mottok prisen.
En stolt gjeng fra If mottok prisen.

Hvert år spør Kantar TNS titusenvis av nordmenn hvem som leverer best kundeservice her i landet. Nå har de avgitt sin dom, og resultatet ble offentliggjort under Kundeservicedagene på Fornebu i går. If vant i kategorien forsikring, i hard konkurranse med Gjensidige og Sparebank 1.

I fjor vant If prisen i forsikringsklassen, samt prisen for Årets beste kundeservice, uansett bransje.

- I dag vil vi først og fremst si tusen takk til kundene våre som gir oss slike fantastiske tilbakemeldinger. Vi har 360 medarbeidere og hvert år har vi nesten 2 millioner kontakter med kundene våre. De siste årene har vi gjort store endringer i hvordan vi jobber. Det er så gøy at dette også blir verdsatt av kundene våre, sier Tove Skarsheim, leder for kundesentrene i If.

Tove vant også prisen for Årets kundeserviceledelse. Hun sier hennes team har jobbet hardt med å endre fokus fra salg til rådgivning, og sette kundens behov i sentrum. Resultatet er mer fornøyde kunder og mer fornøyde medarbeidere.

- Vi har som mål at de ansatte skal være best på rådgivning, slik at kunden blir riktig forsikret – hverken mer eller mindre. Vi trenger ikke selgere som kun selger, vi trenger rådgivere som hjelper kundene med å dekke deres virkelige behov, sier Skarsheim.

I begrunnelsen fra Kantar TNS, legges det vekt på Ifs gode kundedialog.

– If er veldig flinke til å tørre å være personlige og ha sin egen identitet i digitale kanaler. De svarer raskt på henvendelser, og de vet hvem du er og hva du har spurt om tidligere. Selskapet legger vekt på å ha lav terskel for å ringe opp kunder direkte når det er mest hensiktsmessig. De har også turt å fjerne bonusordninger for selgere, og heller ha fullt fokus på å gjøre kundene tilfredse. Dermed vektlegges kvalitet foran kvantitet, og det gjenspeiler seg i resultatene, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS.

If har som tydelig mål å gjøre stadige endringer som kommer kundene til gode. Den siste endringen var forenkling av bilbonusordningen, som gjør det billigere og mer rettferdig for kunden å bruke forsikringen ved en skade.

- Det er ikke bare Kundesenteret og Skadesenteret som bidrar til gode kundeopplevelser. Alle avdelinger jobber målrettet for å forbedre kundereisen i If, og vi har fått gjennomført veldig mange endringer i år, sier Tove Skarsheim.

Resultatet i kåringen er basert på KSindeks. Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste hvor kundene spørres direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene. Kantar TNS spør 40 000 kunder hvert år og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar TNS i samarbeid med Tekna og teknologileverandøren Loxysoft.

Kantar TNS har gjennomført KSindeks siden 2010, og kvaliteten på norsk kundeservice blir stadig bedre, med bank/finans- og bilbransjen som enere.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

En stolt gjeng fra If mottok prisen.
En stolt gjeng fra If mottok prisen.
Last ned bilde

Om If

If
If
Drammensveien 264
0283 Oslo

21 49 24 00https://www.if.no

If forsikrer alt som betyr noe i livet: mennesker, dyr, boliger, biler og mye mer. Vi hjelper også bedrifter slik at de kan fungere som normalt selv om de skulle få en skade. Takket være våre 7 900 dyktige medarbeidere kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle seg trygge på at de vil få den hjelpen de trenger - hvis noe skulle skje.

Følg pressemeldinger fra If

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra If på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra If

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye