Del
Ida Jenshus er tilbake med sitt sjette album til sterke anmeldelser! Foto: Marthe Amanda Vannebo

"Countryartisten lykkes ordentlig fint i et nytt poplandskap" - Aftenposten, terningkast 5.

"... atskillig mer melodiøs og ambisiøs. Mer enn noen gang står hun fram med sin hudløse sårbarhet" - Dagbladet, terningkast 5.

"Et følsomt album fullt av strålende pop" - Dagsavisen, terningkast 5.

From This Day On er Ida Jenshus sitt mest fengende og personlige album til nå, og er endelig tilgjengelig på CD, vinyl og digitalt i dag!

Etter to år i Nashville, har Ida Jenshus laget sitt første album på lenge i hjembyen Trondheim. From This Day On er kjærlig, politisk, og overraskende. På sitt sjette album har Ida Jenshus for alvor tatt steget ut av komfortsonen. Hennes Spellemannvinnende signatursound forankret i amerikanaen har fått selskap av popen, som Emmylou Harris og Gram Parsons ispedd ABBA. Det stammer fra et behov om å lage et mer energisk album, og at musikken skal gjenspeile livet hennes.

Hør From This Day On her!

Førsteinntrykket kom i form av øyeåpneren «Love You A Little Less», som i november i fjor markerte starten på Idas nye reise. Den gikk i tillegg rett inn på A- listen til P13, og med terningkast fem meldte Adressa at at singelen lovet godt for det som var i vente. Siden da har hun med singler som «Heartland» og «That Morning» fortsatt å løfte lydbildet sitt til nye, fengslende nivåer. Det er også tilfellet på den fjerde og siste singelen, «Over Before It Started». Her, som på de foregående singlene og låtene på From This Day On, trekker hun lytteren tett inntil, og bekjenner livet hun valgte allerede som 17-åring.

– Låtene her handler om å gjennomgå noe tungt, men at man forhåpentligvis kommer ut av det med nye erfaringer og perspektiv på ting. Derfor synes jeg at tittelen passer så fint, dette med å fri seg fra noe og komme videre, og prøve å unngå at man henger seg opp i de samme sporene hele livet, forteller Ida.

Men dette er bare noen brøkdeler av det From This Day On byr på. Blant de ti nye sangene leverer Ida også treffsikkert med «Just A Dream», samt sommervarme «Fleeting One» og «Rushed Emotions», med en dunst av både Sharon Van Etten og The War On Drugs. Ifølge Ida er dette en bandplate - ikke bare fordi henholdsvis gitarist Alexander Pettersen og bassist Pål Brekkås også har vært medprodusenter på plata, men også fordi albumet har blitt formet av møtene med publikum ute på turné. Det har gitt indikasjoner på hvor de burde gå.

– Dette albumet er en del av min stadige jakt på å bli et bedre menneske og låtskriver, og at jeg skal bli flinkere til å legge ting bak meg og se framover. Jeg føler selv at jeg brøytet meg videre med disse låtene. Akkuret det har vært renskende for meg.

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Albumcover
Albumcover
Last ned bilde

Om Drabant Music

Drabant Music
Drabant Music
Akersgaten 7
0158 Oslo

Jeg tror ikke på sjangere, jeg tror på musikk som har et punkt hvor du treffer et annet menneske. (Ole Paus)

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Raga Rockers, Michael Krohn, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Marianne Sveen, Anna Kajander, Klossmajor, Bresk, Temporary, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Narum, Casa Murilo, Waaktaar & Zoe, Beckstrøm Kvartett, Ingrid Lovise, Rokusho, Trang Fødsel, 4ETG m.fl.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye