I Hemsedal kan alle som vil kjøre tråkkemaskin

Har du drømt å sitte bak spakene på de største tråkkemaskinene? Nå har du sjansen. Hemsedal lanserer «Snowcat Experience» - et opplegg der du får være med å preparere bakkene, men også få muligheten til å kjøre sjøl om du har lyst.

I vinter tilbyr SkiStar Hemsedal "Snowcat Experience". Foto: Ola Matsson

«Snowcat Experience» er en del av Hemsedals aktivitetsprogram og er en nyhet SkiStar Hemsedals destinasjonssjef Martin Letzter har gledet seg lenge til å fortelle om.

- Vi tror dette vil bli en veldig populær aktivitet. Hver vinter får vi masse spørsmål fra gjester som har lyst til å sitte på i en tråkkemaskin. Nå har vi laget et opplegg der du ikke bare får lov til å sitte på, men også kjøre sjøl om du vil, sier han smilende.

Letzter sammenlikner det med når du som barn dro på utenlandsferie med familien og fikk komme inn til piloten og kjenne på spakene i cockpit.

- Da er det ikke svømmebassenget og havet du husker, men den fantastiske opplevelsen det var å klive inn i en ekte cockpit. Vi tror dette vil gi våre gjester den samme opplevelsen. Tenk deg å komme inn i våre mest avanserte tråkkemaskiner, få en innføring i hvordan maskinene fungerer, lære om snø og hvordan vi lager bakkene og ikke minst sitte bak spakene. «Snowcat Experience» er en fantastisk kul opplevelse som vi har lyst til å dele med gjestene våre, sier han fornøyd.

«Snowcat Experience» kan du bestille på skistar.com, et godt tips til deg som ikke har handlet alle julegavene ennå. I Hemsedals aktivitetsprogram finner du også mye annet morsomt. Som guidet offpistetur i det vi liker å kalle Skandinavias alper. Enten alene med en privat guide eller sammen med en gruppe. Foretrekker du preparerte bakker og vil finslipe teknikken skal du teste «Ski Clinic». Alt dette og mere til finner du på skistar.com.

I Hemsedal er skisesongen godt i gang. En rekke heiser og bakker er åpne og det åpnes flere fortløpende. Det samme gjelder på SkiStars øvrige destinasjoner – Trysil, Åre, Sälen, Vemdalen og østerrikske St. Johann. Alle tilbyr gode forhold og er klare til å ta imot julegjestene.

Les mer om «Snowcat Experience»

Les mer om vær og føre på SkiStars destinasjoner

Martin Letzter, destinasjonssjef i SkiStar Hemsedal
Mob: (+47) 911 76 829
Mail: martin.letzter@skistar.com

I vinter tilbyr SkiStar Hemsedal "Snowcat Experience". Foto: Ola Matsson

40 dager igjen til påske8.3.2019 07:00:00 CETPressemelding

Å feire påske på fjellet er for mange nordmenn en tradisjon de nødig vil gå glipp av. Nå er det 40 dager igjen og som vanlig kan SkiStars skianlegg by på tettpakkede påskeprogram. Stikkord er underholdning og konserter, blandet med bra skikjøring og morsomme familieaktiviteter i bakken. I Trysil spiller blant andre folkekjære Vazelina Bilopphøggers på Knettsetra, i Hemsedal er Klovner i Kamp og Broiler to av artistene som skal lage god påskestemning på afterski.

Alpinstjerner til Hemsedal22.2.2019 11:45:07 CETPressemelding

En uke igjen til åpningen av alpin-VM i Åre 2019 - informasjon om SkiStars presseservice28.1.2019 22:01:56 CETPressemelding