I helgen bør du gjøre klar juleposten din

Den perfekte aktiviteten i helgen er å skrive alle julekort og julebrev, og gjøre klar pakkene som skal sendes. Det gir god førjulsstemning, samtidig som du rekker Postens frist for juleposten.

Snart kommer pakker i Posten. Husk god emballasje før du sender. FOTO: Posten

Posten anbefaler alle å sende juleposten innen onsdag 16. desember. Med en hektisk hverdag for mange, betyr det at mest mulig bør gjøres klar denne helgen. Da har du kanskje også tid til å skrive et kort eller brev til noen som setter ekstra pris på det.

- Posten ruller bokstavelig talt ut hele juleapparatet nå de siste travle dagene, og alle gjør sitt ytterste for at post og pakker skal komme fram til jul. Vi håper at flest mulig følger vår anbefaling om å sende juleposten innen 16. desember – ikke minst fordi været kan skape forsinkelser de siste dagene, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.

Også i år setter Posten inn ekstra ressurser den siste tiden før jul, og 18.000 ansatte står på for å få all post fram i tide. Det settes inn ekstra fly, ekstra biler og også ekstra ressurser i sortering og distribusjon.

Sjekk Postens tre juletips her

Snart kommer pakker i Posten. Husk god emballasje før du sender. FOTO: Posten
Nå er det på tide å skrive julekort og sende pakker. FOTO: Posten