I front for nytt, norsk sportstilskudd

Boksedronning Cecilia Brækhus og løperesset Henrik Ingebrigtsen er frontfigurer i lanseringen av det nye, norske sportstilskuddet EGO Superegg.

EGOpkonf

Andre, kjente norske idrettstoppnavn som Anders Aukland (langrenn), Stig Andrè Berge (bryting) og Henrik Oftedal (triatlon) bruker også sportstilskuddet, som har en gunstig påvirkning på restitusjon, energi og immunforsvar. Med på laget er også snowboard-kongen Terje Håkonsen, som er en av aksjonærene i eierselskapet Ego Sports Nutrition AS.

Helnorsk sportstilskudd

-EGO superegg er et kortreist, helnorsk sportstilskudd, der kjerneingrediensen er ekstraktet av befruktede, delvis rugede, norske hønseegg. Denne unike sammensetningen av næringsstoffer har vist seg å ha en lang rekke, gunstige helsemessige effekter, spesielt for folk med et høyt sportslig aktivitetsnivå, forteller administrerende direktør Jørn Stian Dahl i EGO Sports Nutrition.

Ren ytelse

-Ekstraktets proteinfraksjoner og sammensetningene av naturlige amminosyrer og andre næringskomponenter, har en gunstig påvirkning på å øke kroppens evne til å hente seg inn etter fysisk aktivitet, til å bygge og beholde muskelmasse, og bidrar til å styrke immunforsvar og energinivå. Vi får også tilbakemelding fra våre utøvere om at kroppen tåler mer trening. De rapporterer om ren ytelse, forteller Jørn Stian Dahl.

Godkjent av Olympiatopp-sertifisert laboratorium

EGO Superegg er for øvrig det eneste helnorske sportstilskuddet som er testet og godkjent av laboratoriet HFL Sport Science i Cambridge - det eneste laboratoriet lisensiert for å godkjenne kosttilskudd for Olympiatoppen og norske toppidrettsutøvere med stipend. Over 40 norske toppnavn inne ulike idrettsgrener har i lang tid brukt produktet for å optimalisere sin treningshverdag.

-Vi har løpende informert Olympiatoppen om produktutvikling, forskning og utvikling av produktet, sier Jørn Stian Dahl.

Cecilia Brækhus og Henrik Ingebrigtsen har i over halvannet år brukt EGO Superegg som en del av sitt toppidrettslige kostholds- og ernæringsprogram.

- Var skeptisk

-Jeg var først veldig skeptisk til om dette var ”nok et vidunderpreparat” uten dokumentert virkning. Men etter et par måneders bruk merket jeg at kroppen henter seg inn raskere etter harde økter. Dessuten har jeg praktisk talt ikke vært syk siden jeg startet med EGO. Jeg har nesten ikke stått over en treningsøkt, fordi jeg har ”fått det lille ekstra”. Nå våger jeg ikke å slutte å bruke det, sier Henrik Ingebrigtsen.

Cecilia Brækhus forteller også om merkbare effekter av det norske sportstilskuddet.

Planlegger ”First Lady”-produkt

-Tidligere i min karriere var jeg mye syk i forbindelse med de tøffeste treningsperiodene, og har til og med måttet skyve på kamper grunnet sykdom. Med EGO merker jeg spesielt at immunforsvaret har blitt styrket, og at evnen til å tåle – og hente seg inn – etter tøff trening er blitt mye mer robust. Evnen til å fokusere blir også skjerpet, sier Brækhus.

Som en del av samarbeidet planlegger verdens beste kvinnelige bokser, sammen med EGO Sports Nutrition, nå lanseringen av et eget produkt rettet spesielt mot kvinner og trening, EGO First Lady.

- Det nye kvinneproduktet vil også inneholdenaturlig kalsium og vitamin K2, som har en gunstig, forebyggende effekt på kvinners benbygning, forteller Cecilia Brækhus.

Bildetekst: Henrik Oftedal (fra venstre), Henrik Ingebrigtsen,  Cecilia Brækhus, Ingrid Kristiansen, Sondre Kristiansen og Terje Haakonsen er blant idrettsutøverne som fronter det nye, norske sportstilskuddet EGO Superegg.

For ytterligere opplysninger, kontakt gjerne:

• Jørn Stian Dahl, administrerende direktør i EGO Sports Nutrition AS, telefon 924 22 378
  • Rune Brynhildsen, manager for Cecilia Brækhus og Henrik Ingebrigtsen, telefon 905 57 793

Om Ego Sports Nutrition AS

Ego Sports Nutrition AS

Følg saker fra Ego Sports Nutrition AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Ego Sports Nutrition AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.