I dag lettet Singapore Airlines med sin eksklusive First Class i sin nye B777-300ER for første gang fra Norden.

Den første avgangen ble behørig markert med taler og gjester før det nye flyet tok av. For passasjerene i første klasse ventet syv retter servert på Wedgewood porselen, champagne fra Dom Perignon og flybransjens bredeste seng. Men ifølge Henrik Hanevold, salgssjef i Singapore Airlines i Norge, er det topp komfort i alle flyets fire klasser.

Det nye flyet har kun 264 seter, så det er godt om plass i alle klasser.

– Vi er stolte over å kunne tilby hele fire klasser på vår raskeste og mest populære rute til Singapore – nemlig ut fra København. Flyet har kun 264 seter – eller nærmere 25 prosent færre seter enn hva som er vanlig med tilsvarende flytype i bransjen.  Det lave seteantallet gir meget god komfort i alle klasser – også for de som velger å fly økonomi.

Bransjens romsligste seter

Ikke bare er setene brede i First Class – de er også bransjens bredeste i business. I det hele tatt er det både mer plass og komfort om bord på Singapore Airlines nye B777-300ER enn på andre tilsvarende fly hos andre selskap.

Populær rute blant nordmenn

Halvparten av alle business-setene om bord på den populære København-ruten er fylt med nordmenn, ikke unaturlig med tanke på alle norske virksomheter i Singapore, mener Hanevold. Men ruten er også populær blant norske feriereisende som skal videre til for eksempel Bali, Vietnam, Australia eller New Zealand. Med det nye flyet introduseres også populære Premium Economy.

– Premium Economy har slått godt an, og er etterspurt blant passasjerer som ønsker oppgradert komfort men til en lavere pris enn Business Class. For eksempel koster det fra rundt fem tusen kroner å oppgradere seg tur retur Australia, en investering stadig flere tar når de skal reise så langt.

Oslo 10. august, 2017

For mer informasjon og/eller bilder kontakt:

Henrik Hanevold; Henrik_Hanevold@singaporeair.com.sg eller Lena Petersson;

lena@flerveis.no

Det nye flyet har kun 264 seter, så det er godt om plass i alle klasser.
Singapore Airlines nye fly er en drøm for alle som ønsker ønsker oppgradert komfort.