I dag lanserer Singapore Airlines verdens lengste flyrute.

I dag, 11. oktober, lanserer Singapore Airlines (SIA) verdens lengste flyrute mellom Singapore og New York. Nonstop-turen vil ta 18 timer og 25 minutter, og blir også jomfruturen for det helt nye flyet av typen Airbus350-900 Ultra Long Reach (ULR).

Premiere for verdens lengste flight med Singapore Airlines.

Singapore Airlines nye Airbus letter i kveld fra Singapore kl. 2335 (norsk tid kl. 1735), og tar fatt på den 16.700 kilometer lange reisen til New York - verdens lengste kommersielle flyrute.

Flyet vil kun ha to klasser; 67 seter i Business og 94 seter i Premium Economy Class. Om bord er det lagt vekt på komfort og velvære. Blant annet har flyselskapet utviklet egne retter, et eget søvnprogram og mosjonsprogram for de 161 passasjerene.

Åpner Singapore - Los Angeles i november

2. november åpner Singapore Airlines også en nonstop-rute til Los Angeles, og ved utgangen av 2018 vil selskapet ha 27 nonstop flyvninger i uken til USA.

Singapore Airlines blir det første flyselskapet som tar i bruk de nye flyene av typen A350-900 ULR - spesielt tilpasset lengre ruter.

Oslo, 11. oktober 2018

Bilder og videoer av A350-900ULR kan lastes opp her: https://bit.ly/2rXYbIK

Bilder av maten utviklet av Canyon Ranch kan lastes opp her: https://bit.ly/2BarEpI

Premiere for verdens lengste flight med Singapore Airlines.

Singapore Airlines startet opp i 1972 med 10 fly til 22 destinasjoner, og helt siden oppstarten har vi hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Vi i Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er Singapore Airlines det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble nylig kåret til verdens beste flyselskap i den prestisjetunge «Travellers’ Choice Awards for Airlines 2018». Singapore Airlines flyflåte er på 110 passasjerfly, og selskapet har ytterligere 119 fly i bestilling og opsjon. Rutenettverket, inkludert SilkAir og Singapore Airlines Cargo, omfatter hele 104 destinasjoner i 37 land.

Som medlem av Star Alliance skrev Singapore Airlines luftfartshistorie i oktober 2007 med første flyvning i verden med Airbus 380 - verdens største passasjerfly. I 2013 introduserte Singapore Airlines en ny serie av kabine-produkter, og satte en ny standard for flyreiser i premium klassen. I 2017 oppgraderte Singaporer Airlines sine A380, og lanserte "hotellrom" i luften i First Class og dobbeltseng i Business Class. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien - denne gangen med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York med en helt ny flytype; A350-900 ULR. Helt i tråd med selskapets mål om å være det ledende selskapet innen luftfart.