Hydro Building Systems satser på glassmesterne

Hydro Building Systems lanserer i dag konseptet «Sapa Selection». Målsettingen er å bygge opp et nettverk av glassmestere og mindre fasadeprodusenter som skal betjene privatmarkedet. – Vi skal bli synlige og ta markedsandeler fra trevarebransjen ved hjelp av et sterkt fagmiljø og profesjonelt markedsføringsteam, sier landssjef Dag Ove Pettersen.
Dag Ove Pettersen ser frem til å introdusere «Sapa Selection» for den norske glass- og fasadebransjen.

Hydro Building Systems står bak de to byggesystemene i aluminium, Wicona og Sapa. Spesielt Sapa i Norge har historisk sett fokusert på yrkesbygg. Dette har resultert i en sterk kundebase bestående av 15 autoriserte Sapa-produsenter.

En rekke norske glassmesterbedrifter og mindre fasademontører monterer i dag fasader, dører og vinduer i aluminium. Produktene blir gjerne bestilt og kjøpt fra en systemprodusent. Det er denne gruppen som Hydro Building System nå ønsker å samarbeide tett med for å styrke glass- og aluminium som materialvalg i privatmarkedet.

Landssjef i Hydro Building Systems, Dag Ove Pettersen, lanserer i dag «Sapa Selection» på Glass og Fasadeforeningens GFD 2019 i Kristiansand.

– Vårt fokus og erfaring fra yrkesbygg har ført til en sterk og lønnsom business. Nå ønsker vi å styrke vår posisjon og øke våre markedsandeler på privatmarkedet. Hydro Building Systems skal bygge opp et stort nettverk av «Sapa Selection-forhandlere» som skal selge og montere utvalgte produkter for privatbolig, villaer og hytter der det ønskes minimalt med vedlikehold, og langvarig holdbarhet, forklarer Pettersen.

«Sapa Selection»-deltakelse vil innebære å bli en del av et faglig nettverk med en felles markedsføringsstrategi for standardiserte og skreddersydde fasader, vinduer, dører og skyvedører utviklet for et nordisk marked. Samtidig får forhandlernettverket tilgang til et faglig støtteapparat med rådgivning og produktopplæring. Hydro Building Systems vil altså selv delta aktivt og være en del av «Sapa Selection-nettverket».

Glynitveien 25
1400 SKI

Følg pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Glass og Fasadeforeningen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen