Snöball Film

Hvorfor er det så få kvinner på eiersiden av næringslivet?

Det ble fullt hus da klesbutikken FJONG inviterte til frokostseminar, om mangelen på kvinner på eiersiden av næringslivet.

Klesbutikken FJONG på Frogner, inviterte i dag til frokostseminar. Tema var, Entreprenørskap og Investeringer. FJONGs medgründer og dagligleder, Sigrun Syverud ønsket å snakke om og diskutere hvorfor det er så få kvinner på eiersiden av næringslivet. Hun inviterte derfor Knut Brundtland, Heidi Aven, Jon Christian Thaulow og Jeanette Dyhre Kvisvik til debatt.

-      Det er et svært viktig tema, kvinner må begynne å investere og tørre å ta steget over på eiersiden i næringslivet. Så lenge du tør blir veien til når du går. Sier gründer Jeanette Dyhre Kvisvik.

Det var mye spennende som kom opp i debatten om hva som skal til for å få en endring, men det viktigste som kom frem var at det er absolutt ingen grunn til at kvinner ikke skal investere. For det første handler det om prioriteringer. Kvinner må tørre å prioritere å investere, rett og slett gi litt mer faen.

Det kom også frem at dette er noe både kvinner og menn må jobbe for, det er vel så viktig at menn engasjerer seg i å få flere kvinner inn. Menn må gjøre det tilgjengelig for kvinner å engasjere seg, sier Heidi Aven.

Publikum var svært begeistret og ble inspirert til å ta et steg inn i gründerlivet. Dette var et frokostseminar som sikkert mange skulle ønske de fikk med seg. Men da det var et begrenset antall plasser fikk vi produksjonsselskapet Snöball til å filme hele seminaret. Dette vil senere bli publisert på FJONG sin nettside. På denne måten får alle som ønsker å få med seg mulighet til det, og ikke minst, kanskje bli inspirert til å tørre å ta steget i å investere, sier Sigrun Syverud.

Om Snöball Film

Snöball Film
Grev Wedels plass 4

Vi er et produksjonsbyrå innen film og visuelt innhold, vi tilbyr et bredt spekter av ulike sjangere innen film. Vi produserer kunnskaps-,  reklame-, informasjons- og opplæringsfilmer for bedrifter, offentlige instanser og organisasjoner. Filmene vi produserer tilpasses kanalen den skal publiseres på. Vi har 15 dedikerte ansatte, som jobber for å produsere filmer som forteller historier og som er engasjerende.