NHO Byggenæringen

Hvordan skal vi få flere kvinner til å velge byggenæringen?

Det er bare 8-9 prosent kvinneandel totalt sett i byggenæringen, og kun 2 prosent på fagarbeidersiden. Dette ønsker BNL å endre på, og inviterer til konferanse som samler over 100 ulike bedriftsledere, HMS-ansvarlige og andre som jobber med dette på ulike måter i næringen.
Foto: Rørentreprenørene Norge

– Byggenæringen har mange gode forbilder som viser at det er mulig å lykkes for kvinner i næringen. Samtidig må vi sikre at de kvinnene som er her, møtes med respekt og likeverd. Alle må ha like muligheter til å gjøre en god jobb. Sammen har vi et ansvar for å skape et inkluderende miljø hvor alle kan være seg selv fullt ut, sier Jon Sandnes, adm. dir. i BNL.

Innledere på konferansen:

• Bettina Gerti Gross, Head of business development Nordic PNC
  • Daniel Siraj, Konsernsjef i Obos
  • Eirik Gjelsvik, Konserndirektør i Backegruppen
  • Eli Hermine H. Eide, Fagsjef i Rørentreprenørene Norge
  • Grete Aspelund, Administrerende direktør Sweco
  • Gry Bohne Hauge, Senior markedsfører/rådgiver i Forsvarets mediesenter
  • Hanne Rønneberg, Konserndirektør i Sintef
  • Hanne BjurstrømLikestillings- og diskrimineringsombud
  • Kari Sandberg, Administrerende direktør EBA
  • Kristine Wendt, Leder av Kvinner og Teknikk avd. Oslo og klubbleder i Caverion
  • Neda Maria Kaizumi, HMS-sjef i Caverion
  • Synnøve Lyssand Sandberg, Byggherredirektør i Statsbygg

– Målet med konferansen er at BNL får noen klare råd på hvilke områder vi bør konsentrere innsatsen for å komme et skritt videre i dette viktige arbeidet. Vi ønsker også at flest mulige på samlingen skal bidra gjennom gode diskusjoner og har derfor har satt av tid etter lunsj til workshop.

Programdetaljer se her: https://www.bnl.no/arrangementer/kvinner-i-byggenaringen/

Samlingen avholdes på Næringslivets hus på Majorstuen. Det blir servert lunsj. Ønsker du å delta, så ta kontakt med Siri Stang: siri.stang@bnl.no eller tlf. 99594951.

Tid: Onsdag 30. januar kl. 09:00 – 15:15.
Sted: Næringslivets hus, Middelthuns gate 27, Majorstuen Oslo

Foto: Rørentreprenørene Norge

Om NHO Byggenæringen

NHO Byggenæringen

23 08 75 00http://www.byggenaringen.no

NHO Byggenæringen er en paraplyorganisasjon for 13 bransjer i byggenæringen som har over 3650 medlemsbedrifter og sysselsetter mer enn 76 000 ansatte. Vi ble etablert i 1997 og er i dag den tredje største landsforeningen i NHO.

NHO Byggenæringen organiserer industri og eiendomsbedrifter, samt utøvende håndverkere og entreprenører.

NHO Byggenæringen jobber for bedre rammebetingelsene til medlemsbedriftene samt tilbyr veiledning i kollektiv og individuell arbeidsrett, tilgang på prognoser og annen rådgivning.

Følg pressemeldinger fra NHO Byggenæringen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NHO Byggenæringen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NHO Byggenæringen