Hvilken øl-type er du? Slik finner du din stil med ett enkelt grep
Mens veldig mange vet godt hva slags vin de foretrekker, er det ofte verre med øl. Nå kan du teste et enkelt system hos Ringnes Brygghus for raskt å finne hvilke smaker som appellerer mest til deg.
Deler alt inn i malt-, humle- og gjær
Brygghuset åpnet tidlig i oktober som et folkelig ølkultursenter der gjestene både kan stikke innom for en pils eller lære så mye de ønsker om ølets verden. For å gjøre det lett, deles mikrobryggene inn etter ølets hovedingredienser – malt, humle og gjær.
Alle tre elementer bidrar med smak. Noen øl er tunge på humle, andre får mye av smaken fra malten mens andre igjen kjennetegnes av typen ølgjær som er brukt under bryggingen. Brygghusets bar har et tredelt tappetårn merket med malt, humle og gjær. Slik kan gjestene enkelt kan smake seg frem fra venstre til høyre for å finne sin favoritt.
Finner du for eksempel ut at du liker en øl i humlekategorien spesielt godt, kan Brygghusets erfarne ølverter guide deg videre og introdusere flere øl i samme kategori – og vips har du funnet hvilken øltype du er!
Ringnes Brygghus sine øl delt inn i kategorier
Malt:
- Turbayer, Mørk Lager
- Svartkulp, Havrestout
Humle:
- Kollenhopp, Hoppy Lager
- Humleprøven #1, Pale Ale
- Humleprøven #2, New England Pale Ale
Gjær:
- Biermannshage, Berliner Weisse
- Dr. Sopp i Paris, Bière de Garde
For mer informasjon, kontakt:
Hans Ingi Tryggvasson, daglig leder for Ringnes Brygghus
Mail: hansi@ringnes.no
Nøkkelord
Bilder
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom