Hvilken øl-type er du? Slik finner du din stil med ett enkelt grep

Syns du den voksende jungelen av ulike øl-typer er forvirrende, har Ringnes Brygghus på Grünerløkka i Oslo forslag til løsning. Det nye mikrobryggeriet og ølkultursenteret vil hjelpe deg å finne ut hvilken øl-type du er med et enkelt grep.
Foto: nyebilder.no
Smak deg frem fra venstre til høyre gjennom malt, humle og gjær, og finn hvilken øl-type du er. Enkelt grep: Ringnes Brygghus deler øltyper inn under malt, humle og gjær – og du finner din favoritt. Foto: nyebilder.no

Mens veldig mange vet godt hva slags vin de foretrekker, er det ofte verre med øl. Nå kan du teste et enkelt system hos Ringnes Brygghus for raskt å finne hvilke smaker som appellerer mest til deg.

Deler alt inn i malt-, humle- og gjær
Brygghuset åpnet tidlig i oktober som et folkelig ølkultursenter der gjestene både kan stikke innom for en pils eller lære så mye de ønsker om ølets verden. For å gjøre det lett, deles mikrobryggene inn etter ølets hovedingredienser – malt, humle og gjær.

Alle tre elementer bidrar med smak. Noen øl er tunge på humle, andre får mye av smaken fra malten mens andre igjen kjennetegnes av typen ølgjær som er brukt under bryggingen. Brygghusets bar har et tredelt tappetårn merket med malt, humle og gjær. Slik kan gjestene enkelt kan smake seg frem fra venstre til høyre for å finne sin favoritt.

Finner du for eksempel ut at du liker en øl i humlekategorien spesielt godt, kan Brygghusets erfarne ølverter guide deg videre og introdusere flere øl i samme kategori – og vips har du funnet hvilken øltype du er!

Ringnes Brygghus sine øl delt inn i kategorier

Malt:

• Turbayer, Mørk Lager
  • Svartkulp, Havrestout

Humle:

• Kollenhopp, Hoppy Lager
  • Humleprøven #1, Pale Ale
  • Humleprøven #2, New England Pale Ale

Gjær:

• Biermannshage, Berliner Weisse
  • Dr. Sopp i Paris, Bière de Garde

For mer informasjon, kontakt:

Hans Ingi Tryggvasson, daglig leder for Ringnes Brygghus

Mail: hansi@ringnes.no

Foto: nyebilder.no
Et utvalg øl fra Ringnes Brygghus. (Foto: Troll Toftenes)
Bryggtankene på Ringnes Brygghus bærer navnenen til grunnleggerne av Ringnes Bryggeri. (Foto: Nyebilder.no)

Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!

Følg pressemeldinger fra Ringnes

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ringnes