"Hver gang" er første gang for Jesper Jenset

Jesper Jenset har med seg Arif når han slipper "Hver gang", sin første norskspråklige utgivelse, fredag 13. september.

Hver Gang artwork

"Føles litt rart. I har jo bare sunge på engelsk. Men deilig å få synge på dialekta mi og reppe Molde litt".

Låta er faktisk unnfanget i hjembyen også.

"I og broren min satt opp et lite studio hos besteforeldran mine. Vi bare leika oss, men så blei låta ganske fin, og i bestemte me for å ta den videre."

Og Arif?

"I hadde ikke skrevet et andrevers, og i ville ha en rapper med. Og Arif va den første som poppa opp i hodet."

Jesper er ikke alene om å mene at Arif er en av Norges desidert kuleste artister både visuelt og musikalsk, så hvordan fikk han ham med?

"Vi har nokken felles venna, som gjor at det va enkelt å linke opp. Utrolig kult at han ville bli med på min første låt på norsk!"

Arif, på sin side, fikk høre låten, og ble så inspirert at verset hans var ferdig skrevet før de møttes i studio for innspilling.

"Vi va i studio sammen og spilte inn. Kult å se kordan andre artista jobbe. Følte også at Arif fikk tilført meir til historia, nokka i følte låta trengte"

Så det gikk som en lek med låten som startet som en lek?

Men som handler om noe litt mer komplekst? Hva er budskapet?

"Ikke dra fra me!" ler Jesper

"I tror mange kan kjenne se igjen. Dem fleste har hatt kjærlighetssorg."

Men altså en for historiebøkene, når Jesper gir ut sin første - og kanskje også siste? - norskspråklige utgivelse fredag 13. september.

"Det e uansett alltid spennende å gi ut ny musikk. Hver gang e som første gang!"

Hver Gang artwork
Jesper Jenset (c) Pål Paulsen
Jesper Jenset (c) Pål Paulsen

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Bo Kaspers Orkester er tilbake med nytt album og turné!6.9.2019 12:00:00 CESTPressemelding

Fire år har gått siden folkekjære Bo Kaspers Orkester slapp albumet Redo att gå sönder. I høst er de tilbake med ny musikk. Deres 12. studioalbum 23:55 slippes 22. november og våren 2020 drar de ut på en stor turné, hvor de skal besøke et 20-talls konserthus og arenaer rundtom i Norden. Turnéen starter 5. februar på Rival i Stockholm. Bandet forteller dette om albumet: «Vår bästa tid är nu. Peppar peppar. Sedan början av 90-talet har vi kuskat runt som handelsresande i musik. Det känns som, för att använda hockeytermer, vi spelat två perioder och att det nu är i början av den sista tredje perioden. Dags att gasa på. 23:55 är vårt tolfte album och är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. En renodlad soulplatta. Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel, röst och textmässigt för att göra den fullt ut. Förebilderna har varit givna. Nu-soul med oändligt arbete framför en dator lämnar vi med varm hand öv