Hvem mener du fortjener å bli Årets Ladejarl?

Ada Sofie Austegard har siden 2000 jobbet for en barndom uten vold. I fjor høst fikk hun hedersbetegnelsen og prisen Årets Ladejarl for sin innsats.

- Det var så overveldende for meg å få en pris på to millioner kroner. Det er som å vinne OL-gull. Årets Ladejarl er jo den største annerkjennelsen en person i Norge kan få for verdibasert arbeid og for å virkelig stå på for en sak man tror på, sier Ada Sofie Austegard.

Klikk her for å se video med Ada om prisens betydning.

Ada Sofie Austegard har gjort en stor innsats med Stine Sofies Stiftelse og mestringssenteret for voldsutsatte barn, som også bærer hennes datters navn, Stine Sofie.

Hun og Stine Sofies stiftelse har mottatt utallige priser, men denne skilte seg ut ved at det er en personlig pris.

– Ved å bruke sin røst og gjennomslagskraft påvirker Austegard myndighetene og styrker barns rettssikkerhet. Hun åpner øynene våre, påvirker oss og bidrar til å endre lover og praksis. Ada Sofie Austegard er et modig forbilde og en sterk verdibasert leder, sier Colonialmajor Odd Reitan.

Prisen gis til en person som i særlig grad har utmerket seg og bidratt til samfunnsbygging gjennom verdibasert arbeid og ledelse som alternativ til regelstyring.

Både Austegard og Reitan oppfordrer alle til å nominere folk som gjør mer enn de må for å skape et varmere samfunn. Alle kan nominere frem til fristen 1. mai.

Vinneren kåres hvert år den 11. september på Lade Gaard i Trondheim.

Nominer din kandidat på www.reitangruppen.no

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.