Hvem har Norges beste firmanavn i år?

“Jålebroki”, “Sjå te å klypp de” og “Den blinde ku” er navn på bedrifter som tidligere år har kunnet titulere seg med Norges beste firmanavn. For fjerde år på rad leter nå Gule Sider etter det beste firmanavnet i landet.

Det lokale næringslivet i Norge består først og fremst av små- og mellomstore bedrifter som er viktige for lokalsamfunn rundt i landet. Et godt firmanavn kan være gull verdt for mindre bedrifter som ikke har de store markedsføringsbudsjettene.

Nå vil Gule Sider feire det lokale næringslivet og leter etter det aller beste firmanavnet i landet. Med som juryformann i kåringen er reklameeksperten Merethe Nyvold Johannessen.

- 98% av Norges bedrifter har mindre enn 50 ansatte og som regel ikke et stort markedsføringsbudsjett. Med et godt firmanavn kan man allikevel komme et godt stykke på vei, da det i seg selv er god markedsføring. Her er det avgjørende at bedriften har et navn man husker, og som i ett eller to ord beskriver essensen av bedriften, produktet eller tjenesten, sier Johannessen, som er CEO og partner i det nordiske kreative byrået Patchwork.

Stort lokalt engasjement
Det er fjerde gang at Gule Sider kårer Norges beste firmanavn, og tidligere år har kåringen skapt til et stort lokalt engasjement.

- Med denne kåringen ønsker vi å feire de små- og mellomstore virksomhetene som bidrar til at lokalsamfunn blomstrer rundt i hele landet. Det er utrolig gøy å se det store engasjementet folk viser for bedrifter i sitt lokalområde, og vi håper så mange som mulig blir med og nominerer sine lokale favoritter også i år!, sier Renate Morken, kommunikasjonssjef i Eniro, som står bak Gule Sider.

Konkurransen går over de neste to månedene og du kan nominere dine favoritter frem til 11. oktober på www.bestefirmanavn.no. Juryen velger så ut 20 favoritter som folket skal stemme på. De 10 firmanavnene med flest stemmer blir med i finalen hvor juryen kårer en vinner. Vinneren vil bli annonsert i midten av november.

Renate Morken, kommunikasjonssjef Eniro/Gule Sider
Mob 476 03 968 / renate.morken@eniro.com