Hvem fortjener Frivillighetsprisen 2017?

Alle kan nominere en kandidat som har gjort en ekstraordiner frivillig innsats til den nasjonale Frivillighetsprisen 2017. Fristen for nominasjon er fredag 1. september. Vinneren får 50 000 kroner til sitt formål.

(Foto: André Skjelin Ottosen)
Vinneren av Frivillighetsprisen 2016 Kai Henning Stensrud fra IL Kolbukameratene. Her sammen med styreleder i Frivillighet Norge Sturla Stålsett, administrerende direktør i Norsk Tipping Åsne Havnelid og kulturminister Linda Hofstad Helleland. (Foto: André Skjelin Ottosen)

Vinneren av Frivillighetsprisen 2016 var Kai Henning Stensrud fra IL Kolbukameratene. Han mottok prisen for mer enn 30 år med frivillig innsats.

- For meg personlig henger denne prisen høyt, og den har gjort at jeg har enda mer lyst til å fortsette med mitt frivillige arbeid, sier Kai Henning Stensrud i dag.

- Jeg kjenner mange som gjør en kjempeinnsats for frivilligheten, men er vi flinke nok til å se og verdsette dette? spør Stensrud og oppfordrer alle til å nominere en man mener fortjener prisen.

Mer om Frivillighetsprisen

Frivillighetsprisen gis ut til en person, lokal forening eller en gruppe som har gjort en stor innsats for samfunnet rundt seg. Norsk Tipping gir 50 000 kroner til et ideelt formål utpekt av vinneren.

Frivillighetsprisen deles i 2017 ut på Sentralen i Oslo på FNs internasjonale dag for frivillighet den 5. desember.

Alle kan nominere en kandidat til den nasjonale Frivillighetsprisen på www.frivillighetsprisen.no. Fristen for nominasjon er fredag 1. september.

(Foto: André Skjelin Ottosen)