Hva skjer med mediene?

To av våre mest profilerte journalister, Halvor Hegtun og Sven Egil Omdal, er aktuelle med den nye boken "Noe innen media". Et skjevt, lett galgenhumoristisk og tankevekkende blikk på en bransje i dramatisk endring

Har det klikket for pressen? Hegtun og Omdal ser nærmere på medie-Norge i den nye boken "Noe innen media"

Det finnes voksne, velutdannede mennesker i Norge i dag som på sekundet, idet de kjeder seg, klikker seg vekk fra solide artikler om samhandlingsreformen for å spille Candy Crush i stedet. Hva skjer med mediene og medievanene våre? Den offentlige samtalen? Demokratiet? Gudene vet.

Journalistene Halvor Hegtun og Sven Egil Omdal gjetter. De har skrevet en selvironisk og samtidig dypt alvorlig inn- og utsiderapport fra norsk journalistikk i en særlig forvirrende og rastløs tid. Hva er det vi som skrivere, lesere, seere, lyttere, bloggere og sosiale mediebrukere driver med, alle sammen? Hvordan kom vi egentlig hit – og hvordan skal et medie-Norge i krise komme seg videre? Helt ille går det ikke, tror forfatterne. For journalistikken er et sjarlatanfag som intet samfunn kan klare seg uten.

Velkommen til lansering
av HALVOR HEGTUN og SVEN EGIL OMDALS nye bok,
NOE INNEN MEDIA
onsdag 24 august klokken 17.00 på Stopp pressen.

ANNE GROSVOLD vil samtale med forfatterne.