Hushovd sykler landet rundt med REMA 1000-kunder

3.4.2016 14:00 | Reitangruppen

I fjor ble 3000 små og store syklister med Thor Hushovd og REMA 1000 på sykkeltur landet rundt. Nå står nye byer for tur.

Sykkel-touren med Thor Hushovd – arrangert av REMA 1000 og TV2 – flytter seg fra sted til sted i Norge. Lørdag 7. mai går startskuddet i Sarpsborg, før Sykkel-touren flytter seg videre til Bergen, Bodø, Harstad og Oslo.

REMA 1000 og Thor Hushovd samarbeider om å fremme en aktiv livsstil og et sunt kosthold. Etter at samarbeidet ble inngått i 2014 la Thor frem et forslag om å gjøre noe helt nytt – en Sykkel-tour som flytter seg fra sted til sted i Norge – akkurat som Tour de France.

– Det var fantastisk gøy å ha med så mange på tur i fjor. Nå ser jeg frem til å sykle med store og små i fem nye byer, sier Hushovd.

Sykkel-touren passer for alle -  uansett alder og erfaring. Man velger selv hvor langt man ønsker å sykle og det vil være en egen etappe for de aller minste. Etter målgang vil det være et hyggelig arrangement der deltakerne kan møte Thor Hushovd og kan få en autograf. Det vil også bli servert smakebiter av årets grillprodukter fra REMA 1000.

– Vi vil fremme folkehelsa ved å få med oss folk ut for å sykle sammen med sykkellegenden Thor Hushovd, sier Vidar Riseth, sponsorsjef i REMA 1000. – Vi ønsker å motivere til starten av en ny sykkelsesong for folk flest. Det er derfor vi nå arrangerer fem gratis sykkelturer hvor alle kan delta, sier han.

Det blir delt ut flotte premier, og selve hovedpremien – en unik tur til Tour de France med Thor Hushovd – trekkes helt til slutt blant alle som har vært med og syklet.

Hovedpremien er en svært eksklusiv tur for vinneren med følge, og gir en unik opplevelse av Tour de France. Thor Hushovd reiser sammen med de heldige og åpner opp dørene til Tour de France – slik sirkuset oppleves fra innsiden: De vil sykle deler av etappene samme med Thor, hilse på rytterne, være med der lagene deler ut mat og drikke, og ikke minst ha flotte plasser i målområdet når rytterne kommer i mål. Dette vil rett og slett bli den ultimate Tour de France-opplevelsen! Turen har 18-års aldersgrense.

Mer informasjon om Sykkel-touren finner du på REMA.no

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen, Reitan Eiendom og Reitan Kapital.