Huawei Mate X vinner GLOMO Award på MWC19 Barcelona

BARCELONA—HUAWEI Mate X, selskapets brettbare 5G-smarttelefon er kåret til “Best Connected Mobile Device of Mobile World Congress 2019” i Barcelona.Prisen er den høyeste anerkjennelsen for banebrytende fremtidsrettet teknologi.

Huawei Mate X vant blant annet på grunn av Falcon Wing foldemekanismen, 5G-egenskapene, den innovative interaksjonen mellom brukeren og telefonen og HUAWEI SuperCharge.

Prisen deles ut av GSMA til mobile produkter som nylig er lansert eller snart skal lanseres. Tidligere denne uken vant Huawei en rekke GSMA GLOMO-priser, inkludert «Årets beste smarttelefon» for HUAWEI Mate 20 Pro.

ꟷ Våre gratulasjoner går til alle vinnere og nominerte under GSMAs GLOMO Awards 2019, sier John Hoffman, CEO, GSMA Ltd.

ꟷ GLOMO Awards er en anerkjennelse av den fantastiske innovasjonen og kreativiteten som former bransjen vår, og det er en enestående prestasjon å bli valgt ut av vårt dommerpanel. Vi takker alle våre ansatte, dommere, sponsorer og partnere for deres bidrag under GLOMO 2019, fortsetter han.

Tar smarttelefonen inn i en ny epoke

ꟷ Året har vært blant de mest spennende og konkurransen har vært svært hard for «Best New Connected Mobile Device» på MWC 2019. Blant en gruppe helt enestående enheter, følte dommerne at Huawei Mate X var mest innovativ og at den tar smarttelefonkategorien inn i en ny epoke. Kombinasjonen av en sammenleggbar skjerm og 5G imponerte dommerne i det som ble en svært tett konkurranse, sa GSMA-dommerne.

ꟷ På vegne av hele vårt team på Huawei vil jeg takke GSMA, inkludert John Hoffman og hans team, for denne prisen. I år er 5G for alvor kommet til enheter, nettverk og brikkesett – som alle kobles sammen online. 2019 er året der vi endrer måten vi kobler oss på, noe som gir nye, fantastiske muligheter for hvordan vi lever livene våre. Takk igjen, sa Kevin Ho, president for Handset Business i Huawei Consumer Business Group.

Lederen av teknologiinnovasjon

HUAWEI Mate X er verdens raskeste brettbare 5G-telefon og den første til å gi forbrukerne muligheten til å oppleve en verden av 5G-teknologi. Telefonen er utstyrt med et sterkt og fleksibelt OLED-panel, Falcon Wing foldemekanisme, 7nm multi-mode modem chipset Balong 5000, og et høykapasitets 4500 mAh-batteri som støtter 55W HUAWEI SuperCharge. Disse innovasjonene vil revolusjonere den tradisjonelle mobiltelefonen og føre til en ny form for samhandling mellom mennesker og smarttelefoner.

HUAWEI Mate X ble anerkjent straks den ble lansert, og hittil har den vunnet priser fra 30 globale medier. Trusted Reviews, et britisk teknologinettsted, og Digital Trend, et amerikansk teknologi- og forbrukermedie, løftet den frem som den beste smarttelefonen på MWC 2019. Thomas Husson, en analytiker fra Forrester, fortalte Financial Times at HUAWEI Mate X viser at Huawei er lederen innenfor teknologisk innovasjon i dag.

Setter forbrukeren først

Huawei investerer mer enn 10 prosent av salgsinntektene i forskning og utvikling hvert år. I 2018 investerte Huawei 15 milliarder amerikanske dollar, som resulterte i 87 805 autoriserte patenter. Huawei tilbyr verdens sterkeste kommunikasjons- og 5G ende-til-ende-løsninger. Vedvarende investering i forskning og utvikling i kjerneteknologi er den grunnleggende årsaken til selskapets kontinuerlige utvikling av revolusjonerende produkter.

Huawei setter forbrukeren først og jobber for at alle skal kunne oppleve fordelene med en digital livsstil. Ved introduksjonen av 5G-teknologi, er Huawei en av få produsenter med evnen til å utvikle en full bredde av 5G-produkter og levere en helhetlig og sømløs brukeropplevelse. På MWC Barcelona 2019 offentliggjorde Huawei HUAWEI Mate X, selskapets første sammenleggbare 5G-telefon, i tillegg til HUAWEI MateBook X Pro, HUAWEI MateBook 14 og HUAWEI MateBook 13, samt HUAWEI 5G CPE Pro.

GSMA representerer interesser for mobiloperatører verden over, og kombinerer mer enn 750 operatører og nesten 400 selskaper i det mobile økosystemet. GSMA produserer bransjeledende MWC-arrangementer som holdes årlig i Barcelona, Los Angeles og Shanghai, samt Mobile 360-serien av regionale konferanser.

For mer informasjon, besøk http://consumer.huawei.com.

Anders Bigseth, presseansvarlig, Huaweis forbrukerelektronikk
Tlf.: 402 38 602
E-post: anders.bigseth@huawei.com

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.