Huawei beholder EISA-tronen for smarttelefoner

HUAWEIs P30 Pro er kåret til "Beste smarttelefon 2019-2020" av EISA. Det er andre år på rad at mobilselskapet vinner kategorien.

Huawei P30 Pro har høstet gode anmeldelser fra journalister og forbrukere siden den ble lansert i vår. Nå har den fått nok en anerkjennelse, denne gang av den ledende organisasjonen for forbrukerelektronikk - EISA. Det er andre år på rad at en Huawei-telefon vinner kategorien "Beste smartelefon", etter at innovasjonsoverraskelsen P20 Pro mottok utmerkelsen i fjor.

- Huawei er blant verdens 50 smarteste selskaper*, og EISA-prisen er en flott bekreftelse på at vi er helt i front i innovasjonkappløpet for mobiltelefoner, sier Anders Bigseth i Huawei Norge.

Kameraet trukket frem

P30 Pro høster ros for flere funksjoner, men spesielt kameraet fremheves av juryen.

"Med sin firekamera-løsning har Huawei levert enda et imponerende fremskritt i mobil fotografering. Fotografering i svakt lys er med god margin det beste du i dag kan få på en smarttelefon, mens ultravidvinkel, portrett-tele og det periskopiske 5x telefoto-objektivet passerer alle konkurrentene. Huawei P30 Pro imponerer også med sin sterke vannsikrede konstruksjon, den fremragende skjermen, rask fingeravtrykkleser i skjermen og meget gode batteritid, som støttes av både trådløs og kablet lading. Med RAW-format og opp til 512 GB lagring er Huawei P30 Pro den perfekte følgesvennen for dedikerte fotografer." skriver EISA-juryen i sin uttalelse.

Andre aspekter ved telefonen som trekkes frem er OLED Dewdrop-skjermen, verdens første 7nm-prosessor og det klasseledende 4200 mAh-batteriet. Sistnevnte har en brukstid på to dager med vanlig telefonbruk.

*MITTechnology Review 2019

Anders Bigseth
PR-sjef Huawei Norge
anders.bigseth@huawei.com

Om EISA-awards

EISA består av ekspertmedier fra hele spekteret av forbrukerelektronikk i over 30 land. Hvert medlem bidrar til en eller flere av EISAs seks ekspertgrupper. Årlig nominerer de en liste over produkter som de anser som fremtredende i hver av disse ekspertgruppene. Nominasjoner blir deretter presentert på EISAs generalforsamling, hvor medlemmene gjennomfører en grundig diskusjon før de stemmer for vinneren av hver kategori.

Prisen for "Beste smartelefon 2019/20" vil offisielt overekkes Huawei 6. september, i forbindelse med IFA-messen i Berlin.

Om Huawei

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon se vår nettside: https://consumer.huawei.com/no/

For regelmessige oppdateringer på Huawei, følg oss her:

YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/10617746/