Hozier tilbake med ny EP

Den irske artisten Hozier er i dag klar med sin nye EP, Nina Cried Power. Bestående av fire splitter nye låter skrevet av Hozier selv, har tittelsporet med den legendariske soul- og gospelsangeren Mavis Staples og ikoniske Booker T. Jones som organist.

Singelen «Nina Cried Power» uttrykker den rå energien av protest og samfunnsdebatten rundt borgerrettsbevegelsen. Hozier nevner flere ikoniske artister og aktivister fra bevegelsen som bidro til endring ved å protestere, blant andre Joni Mitchell, James Brown, John Lennon, sangens inspirasjon Nina Simone og Mavis Staples – hvis enestående vokaler bidro på låten.

The song was written sometime last year, my aim was to credit the actuality of hope, solidarity and love found in the human spirit at a time when their opposites were being given a mainstream platform 24/7. The song started as a tongue-in-cheek inquiry into modern popular language regarding political awareness and grew from there.

In many ways the song is a thank you note to the legacy of artists from the 20th Century whose work still inspires us, and whose well we draw from in times of uncertainty. Mavis Staples is one such artist. Getting to work with her on this song was a joy, and nothing short of a dream come true.”, sier Hozier.

Legendariske Mavis Staples roser prosjektet:

Oh, Nina is gonna wake the world up. Such a huge sound it could shake the Earth, filled with soul, passion, and fire, and it channels the struggles of some of my contemporaries. I’m telling you when you hear it, it’s going to drive you to rise up.

EPens andre låt «NFWMB» står i kontrast til tittelsporet, og utvikler seg fra myke akustiske gitartoner til rikere og kraftigere toner som minner om sangens budskap. Nina Cries Power går videre til den up-tempo bluesinspirerte «Moment’s Silence» og avslutter med «Shrike», et eksempel på Hoziers ekstraordinære vokaler og poetiske tekster, som går slik:

Remember me love when I’m reborn…As the shrike to your sharp and glorious thorn.”

Artisten Mavis Staples har vunnet flere Grammy-priser, og ble i 1999 innlemmet i Rock and Roll Hall of Fame som en del av The Staples Singers, den enormt innflytelsesrike gospel-, soul- og R&B-gruppen hun hadde en grunnleggende rolle i. Ikoniske Booker T. Jones er i likhet med Staples innlemmet i Rock and Roll Hall of Fame, har en Grammy Lifetime Achievement-pris under beltet, og bidrar som organist på de tre første låtene på EPen.

Hozier is a rare artist who remains a wellspring of creativity. Like a baby who never becomes a child, he lingers selflessly at the source, rendering one fresh song after the other”, sier Jones.

Se tracklist til EPen nedenfor:

1. Nina Cried Power (featuring Mavis Staples)
2. NFWMB
3. Moment’s Silence (Common Tongue)
4. Shrike

Hozier oppnådde enorm suksess med låten «Take Me To Church», som var den mest spilte sangen på norsk radio i 2015. Han blir aktuell med konsert 11. september i London der alle inntekter vil gå til den veldedige organisasjonen War Child, som står hans hjerte nært. 17. september annonserer Hozier turnédatoer i resten av Europa.

Nyhetsbrev fra Universal Music15.2.2019 13:28:02Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Björn Borg og Robyn presenterer RBN Chaka Khan er tilbake Jonas Benyoub – "Snakker om" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/linda-vidala-slipper-ep---halvt-norsk?publisherId=6987388&releaseId=17860564 Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk Superstjernen Katy Perry gjør et kjempecomeback med smashen “365” med hitmaskinen Zedd! Hør låten her! 20 år gamle Yungblud fra Yorkshire har fått med seg Halsey & Travis Barker på den nye singelen “11 Minutes”. I november kan han oppleves live på Parkteateret i Oslo. Juice WRLD er ute med sin splitter nye låt “Robbery”! Enda en gladnyhet, han opptrer i Oslo Spektrum med Nicki Minaj 3. mars og slipper sitt nye album Death Race For Love 8. mars! Britiske SG Lewis er nå klar med låten “Blue”! Låten er førrste låt ut fra hans siste EP Dawn. Den talentfulle produsenten skal spille på årets Coachella, og gjestet Stavernfestivalen i fjor sommer. Den lovende danske artisten Elias Boussnina har fått med

Chaka Khan er tilbake15.2.2019 13:22:21Pressemelding

Dronningen av funk, Chaka Khan, er tilbake med det nye albumet https://open.spotify.com/album/1QRhPsupQCDlD9EwTWumSA?si=YdkfFUwSSo-6sk_ginB_Uw Hello Happiness. Albumet inneholder syv nye låter inkludert den fengende låten "Like Sugar" og er gjort i samarbeid med Switch og Sarah Ruba Taylor. Hello Happiness er et klassisk Chaka Khan album med tidløs vokal og en samling funky låter – en miks av fortid og fremtid. Som låtskriver, skuespiller, forfatter, filantrop, entreprenør og aktivist har hun inspirert mange artister gjennom tidene og har vært innom sjangere som R&B, pop, rock, gospel, country, world music, jazz og klassisk. Gjennom sin karriere har hun gitt ut 22 album, hatt ti #1 singler i USA og samarbeidet med Miles Davis, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Prince, Quincy Jones og Mary J. Blige.

Björn Borg og Robyn presenterer RBN15.2.2019 12:31:17Pressemelding

I dag slipper det svenske sportsmerket Björn Borg sin eksklusive capsule collection, RBN, med den internasjonale popstjernen og moteikonet, Robyn. Den moderne unisex-kolleksjonen inneholder en blanding av edgy treningsklær og gatemote. Björn Borg og Robyn har satt sine hoder sammen for å lage RBN. Capsule collectionen er utviklet av Robyn sammen den velkjente stylisten Naomi Itkes og Björn Borg sitt design team. Den ekslusive kolleksjonen inneholder 23 plagg i forskjellige fargekombinasjoner. Det er en moderne og ikke kjønnspesifisert kolleksjon, med en mix av trening, gatemote og arbeidsklær. Inspirert fra noen av Robyn sine favorittplagg og noe av Björn Borg sitt arkiv fra 80’, tilbyr den et komplett look med fleece hoodies, tracksuits, poloskjorter, undertøy og sokker. «RBN reflekterer min kjærlighet for gatemote og hvordan det signaliseres i ungdomskulturen. Det er inspirert av mine favorittplagg gjennom årene. Jeg tenkte det ville bli veldig spennende å lage klær som jeg både kan

Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk15.2.2019 09:08:42Pressemelding

Linda Vidala hadde braksuksess med den P3 Gull- og Spellemannsnominerte singelen "Bængshot" sammen med KingSkurkOne i 2017. Hun ble også nominert til årest liveartist under P3 Gull. Silvana Imam, Linda Pira, OnklP og Kamelen var med henne på scenen under P3 gull, og det ble sluppet to remixer av «Bængshot», med de nevnte. I dag er hun klar med EPen, "Halvt Norsk", før hun slipper del to, "Halvt Thai", mot sommeren. HØR "HALVT NORSK" HER I fjor høst slapp Linda «Natteravn», hvor hun viste seg fra en langt mer sårbar og melodiøs side. Linda og låten var med i NRK programmet “Uten pappa», og dette var første låt ut fra Epen “Halvt norsk”. Våren 2019 skal Linda Vidala slippe to EPer. Epen «Halvt Norsk» er først ut, «Halvt thai» slippes nærmere sommeren. - «Halvt Norsk» er en skildring av den sårbare delen av meg. Den handler om personlige historier, kjærlighet, angst og håp. Ved å blottlegge meg selv på følelsesmessig plan i musikken min, håper jeg noen der ute vil kjenne seg igjen i - og