FINN.no

Høsttid er motetid

27.10.2015 09:00 | FINN.no

Del

Nordmenn tråler nettet etter brukte merkeklær på høsten. Mest populært er Louis Vitton, men også andre merkeklær gjør seg bemerket i helt ferske tall fra Finn.no.

Når bladene forbereder seg på ta til bakken, forbereder nordmenn sine klesskap for de kommende årstidene. Jakker, bukser, kjoler, kåper, ponchoer og så videre. Nordmenn har virkelig oppdaget at Finn.no er en skattekiste hvis man vet hva man leter etter.

– Mange av plaggene som selges er dyre merkeklær som kun er brukt noen få ganger. Her kan man virkelig spare noen kroner, sier kommunikasjonssjef i Finn.no Kristine Eia Kirkholm.

Klassikerne selger

Søketallene fra Finn.no viser at Louis Vitton var det mest populære motemerket på Finn.no sine søkemotorer i september. Det franske merket ble søkt etter hele 24.073 ganger bare i september. Deretter følger Rolex med 19.606 søk. På tredjeplass kommer et merke som virkelig viser at høsten er i anmarsj. Parajumpers er søkt på 19.193 ganger.

– Søketallene våre kan lett anses som en liten undersøkelse på hva som er i ferd med å ta seg opp på motefronten. Selv er jeg ikke noen trendanalytiker, men synes det er interessant å se at klassikerne som Louis Vitton, Rolex, Chanel og flere andre synes å gjøre det bra i våre søketall, sier Eia Kirkholm.

(Liste over de mest populære merkevarene vi søkte etter i september i bunn av meldingen)

Selger sin unike jakke fra Acne

Blant annonsene som ligger ute i dag finner vi blant annet en helt unik Acne-jakke som faktisk har vært brukt på catwalken. Jakka selges av David som har lagt ut en lesverdig annonse for jakka som han egentlig ikke har lyst til å kvitte seg med. I annonsen har han fått hjelp av en fotomodell som blant annet skriver:

”Jeg må hjelpe David med å selge skinnjakken hans (Jeg har den på meg på bildet, David er i bar overkropp. Ikke spør).

 Dette er nemlig en damejakke, noe David nekter å innse. Han har rett i at jakka er veldig fin, men han vil bare ikke innrømme at han har gjort et bomkjøp.”

Annonsen er en del av et prosjekt Finn.no har gjennomført i flere måneder, hvor enkelte annonser blir plukket ut for å vise hvordan annonseformatet burde utnyttes bedre. På bilder ser vi at David ganske motvillig kvitter seg med jakka.

– Poenget vårt har vært å fortelle at det kan lønne seg å gjøre annonsen litt annerledes. Selger må tørre å tenke litt utenfor boksen. Og på bildet kan det nesten se ut som om David er født utenfor den omtalte boksen, sier Eia Kirkholm som understreker at annonsen selvfølgelig er helt ekte og at man må ta kontakt med David på ordinær måte for å få kjøpt jakka. 

http://finnspirasjon.finn.no ligger det nå gode tips til nye og gamle FINN-brukere.

  

Søkeord september

Besøk

Louis Vuitton

24 073

Rolex

19 606

Parajumpers

19 193

Mulberry

16 607

Acne

11 821

Michael Kors

11 438

Chanel

10 377

Marc Jacobs*

8 015

Ballkjole

6 815

Breitling

6 217

Nøkkelord

Kontakter

For ytterligere informasjon:
Kristine Eia Kirkholm
PR- og informasjonssjef
kristine.eia.kirkholm@finn.no
M: +47 93 24 78 75

Bilder

Om FINN.no

FINN.no
FINN.no
Grensen 5-7
0159 Oslo

+47 22 86 44 10http://www.finn.no

Vi er der for deg når du skal selge hytta di, når du er på jakt etter en pent brukt sofa, når du skal fly billigst mulig til Praha, når dere er enige om at dere trenger en større bil, når du er moden for et karriereskifte og for mange andre anledninger.

FINN er Norges største markedsplass. Skal du kjøpe eller selge, stort eller smått, så er FINN.no stedet.

Vil du vite mer om menneskene bak produktet FINN.no - og litt om hva vi driver med så besøk oss gjerne på http://hjemmehos.finn.no

Følg saker fra FINN.no

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra FINN.no på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra FINN.no

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom