HomeNet

HomeNet og Viasat samarbeider om fremtidens TV-sendinger

20.2.2017 13:26 | HomeNet

Ultra HD TV’ene er her allerede. Nå kommer også TV-sendingene i Ultra HD. Men for å få glede av dem trenger man et nett som har kapasitet til å levere disse sendingene. Derfor har Viasat nå valgt å samarbeide med HomeNet.

HomeNet tilbyr internett og TV gjennom ulike abonnementer. Fiberkunder får topphastigheten på hele 1000 mbps når de bestiller abonnementet «Internet Unlimited.» Dette er tilgjengelig for kunder over hele landet.

«Vi ønsker å gi alle våre fiber-kunder maksimal hastighet. Så de får den høyeste hastigheten teknologien vår kan levere. Vi fjerner rett og slett fartsgrensense på nettet,» sier Nina Vesterby, direktør i HomeNet. Det er på dette nettet Viasat nå skal levere sine Ultra HD-sendinger.

«HomeNet er ikke alene om å tilby så høy hastighet. Men der de fleste leverandørene av fibernett tilbyr dette som sitt dyreste alternativ, tilbyr vi dette som hovedprodukt til en langt lavere pris enn konkurrentene,» fortsetter Vesterby

Kundene får gjennom dette produktet en internetthastighet som er 25* ganger høyere enn det som i dag er gjennomsnittet for en nettlinje i Norge til en svært konkurransedyktig pris.

«Våre fiberkunder skal aldri behøve å føle at nettet er tregt. I alle fall skal det ikke være på grunn av oss eller nettlinjen vi leverer. Kundene får maksimal fart frem til alt sitt utstyr, enten det er nettbrett, pc eller TV. Endelig er de virkelig høye hastighetene tilgjengelige for de vanlige kundene. Mange leverandører har snakket om det, men vi gjør det faktisk.»

Ultra HD TV er ikke lenger bare for tekno-nerder og spill-entusiaster, det er på vei til å bli den nye standarden. Med fire ganger så høy oppløsning som vanlig HD TV vil folk merke stor forskjell. Særlig på større TV-skjermer, som blir stadig vanligere. Og flere og flere leverer nå innhold i Ultra HD. Men da kreves altså en nettlinje som har kapasitet nok.

«Viasat gikk 1. februar på luften som ny TV-leverandør i HomeNets fibernett. Kundene får da tilgang til Viasats fantastiske univers med sport, film, serier og Skandinavias største strømmingsplatform Viaplay. Den virkelig store rosinen i pølsa er allikevel at Viasat med dette også lanserer ekte 4K Ultra HD. Dekoder og utstyr er til og med kostnadsfritt inkludert i abonnementet, slik at kunden kan oppleve denne fantastiske teknologien fra dag én. Viasat er først i Norge og slår alle de andre tv-leverandørene i kampen om å tilby den gjeveste teknologien.

HomeNet binder ikke sine kunder opp til én TV-leverandør, men tilbyr valgfrihet gjennom et samarbeid med en rekke leverandører. Men ønsker kundene å oppleve Ultra HD, er det kun Viasat som tilbyr dette» avslutter Nina Vesterby.

–––––––––––––––––

*Nasjonal kommunikasjonsmyndighet: Det norske markedet for elektroniske kommunikasjonstjenester 2015

Om HomeNet

HomeNet
Rolfsbuktveien 4C
1364 Fornebu

07900http://www.homenet.no

HomeNet AS tilbyr bredbånd til privatkunder og er et heleid datterselskap av telekommunikasjonskonsernet Broadnet, Norges ledende leverandør av fiberbasert datakommunikasjon til bedrifter, operatører og offentlig sektor.

Følg saker fra HomeNet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra HomeNet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra HomeNet

Vil utdanne forbrukere med smarte rutere30.10.2015 14:57Pressemelding

Domos Labs lanserte senvåren en kampanje hvor de delte ut 100 rutere til de 100 verste wifi-nettverkene i landet. 9 av 10 testpersoner er nå mye mer eller helt tilfreds med sitt trådløse nett, og det er enorm publikums interesse for å bidra i utviklingen av den banebrytende tjenesten som kommuniserer både med ruterene,og forbrukerne. HomeNet tar problematikken med usikkerhet rundt bredbåndshastigheter og kravene fra forbrukerombudet på alvor og lanserer samarbeid med den norske oppstartsbedriften.

Dugnadsånd for foreldreløse barn19.3.2015 11:47Pressemelding

Lørdag 21. mars arrangerer TV2 og SOS-barnebyer årets Artistgalla, et direktesendt TV-show hvor folkekjære artister stiller opp for å gi en stemme til de mange foreldreløse barna i krise rundt om i verden. Formålet med gallaen er å rekruttere faddere til SOS-barnebyer. Bredbåndsleverandøren HomeNet støtter SOS-Barnebyer og vil betjene organisasjonens givertelefon fra sitt Kristiansand-kontor under TV2s sending førstkommende lørdag.