H.M. Dronningen med «Gutta på tur»

Hennes Majestet Dronning Sonja blir med Hjeltnes, Brimi, Ulvang og Dæhlie på tur når «Gutta på tur» er tilbake på TV 2 i høst.

PÅ TUR MED DRONNINGEN: F.v.: Vegard Ulvang, Arne Brimi, H.M. Dronning Sonja, Bjørn Dæhlie og Arne Hjeltnes. Foto: Dag Vidar Hopøy/Parkas Production/TV 2

- Da det var klart at vi skulle lage en ny serie med «Gutta på tur» hadde vi naturligvis en ønskeliste over gjester. Øverst på den sto Dronning Sonja, forteller Arne Hjeltnes.

Nå har altså ønsket blitt oppfylt.

- Det er få i landet som kan matche hennes turinteresse og meritter. Dronningen har vært overalt i landet vårt, sier «tur-generalen».

Sammen med Arne Brimi, Arne Hjeltnes, Bjørn Dæhlie og Vegard Ulvang er Dronningen i gang med opptakene til et av de fire «Gutta på tur»-programmene som skal gå på TV 2 i høst.

Før denne runden med «Gutta på tur», har det ikke vært laget programmer i serien siden 2010. Den gangen var det et enkeltstående program med Hans Majestet Kong Harald som turfølge på fisketur ved elva Vefsna i Nordland.

Med Dronning Sonja går turen til Hardanger.

- Hardanger har ein spesiell plass i Dronninga sitt turliv. Vi gleder oss til å gi oss fjellet her på Lofthus i kast sammen med Norges sprekeste 80-åring, sier Arne Hjeltnes.

Tidligere er det blitt kjent at også Petter Northug og Aksel Lund Svindal er blant gjestene til «Gutta på tur» i de kommende programmene.

Håvard SolemKommunikasjonsrådgiver

Gutta på tur, Heltenes kamp, Petter uteligger, Kjendisrestauranten, God morgen Norge, God kveld Norge.

934 35 922 / 55 90 80 28hvl@tv2.no