Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge.

"Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify.

I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.

- "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man kan tolke denne låta på forskjellige måter, fordi vi har skrevet den slik at folk kan male sitt eget bilde. Det blir på en måte en film I ditt eget hode. Jeg og Unge Ferrari fant kjemien med en gang og vi trengte kun EN session for å skape denne balladen sammen. Håper folk vil ta denne låta til hjertet sitt og la følelsene komme frem." - Hkeem

HØR "URETTFERDIG" HER

- "Urettferdig handler litt om det å føle at man er veldig uheldig, kanskje litt for mye, og litt om den barnslige måten å takle dette på. Å synes synd på seg selv, men med veldig god grunn. Vi har alle mistet noen på en eller annen måte og denne låten er dedikert til alle de som kjenner på det. Jeg og Hkeem jobber veldig bra sammen, fremtiden er lys med slike talenter som er på vei opp. Dette er garantert ikke siste gang dere hører fra oss to!" - Unge Ferrari

- "Første gang vi hørte stemmen til Hkeem visste vi at vi måtte lage en følsom r&b-låt med han. Det har vært utrolig fett å skrive noe så ekte og personlig sammen med gutta, det er så utrolig mye følelser i alle ledd av prosessen." - Eirik Tilleri & Kjetil Bjelvin

"Urettferdig" er første låt ut på Def Jam Recordings Norway. Def Jam Recordings, det legendariske labelet som har hovedfokus på urbanmusikk, huser også artister som 2 Chainz, Alessia Cara, Kanye West, Big Sean, Iggy Azalea og Justin Bieber (for å nevne noen).

Hkeem ble signert til Universal Music i januar, bare 19 år gammel. Han reresenterer en ny generasjon av artister i Norge – ungdom med minoritetsbakgrunn som ønsker å være rollemodeller og gode forbilder. Fra Stovner i Oslo, en bydel med et dårlig rykte i media, er han fast bestemt på å  gjøre en forskjell.

Hkeem har hatt en hektisk festivalsommer, hvor han blant annet har spilt på Stavernfestivalen, Slottsfjell, Trænafestivalen samt hele VG-lista turneen. I oktober legger han også ut på sin første egen headlineturné.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven