Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge.

"Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify.

I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.

- "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man kan tolke denne låta på forskjellige måter, fordi vi har skrevet den slik at folk kan male sitt eget bilde. Det blir på en måte en film I ditt eget hode. Jeg og Unge Ferrari fant kjemien med en gang og vi trengte kun EN session for å skape denne balladen sammen. Håper folk vil ta denne låta til hjertet sitt og la følelsene komme frem." - Hkeem

HØR "URETTFERDIG" HER

- "Urettferdig handler litt om det å føle at man er veldig uheldig, kanskje litt for mye, og litt om den barnslige måten å takle dette på. Å synes synd på seg selv, men med veldig god grunn. Vi har alle mistet noen på en eller annen måte og denne låten er dedikert til alle de som kjenner på det. Jeg og Hkeem jobber veldig bra sammen, fremtiden er lys med slike talenter som er på vei opp. Dette er garantert ikke siste gang dere hører fra oss to!" - Unge Ferrari

- "Første gang vi hørte stemmen til Hkeem visste vi at vi måtte lage en følsom r&b-låt med han. Det har vært utrolig fett å skrive noe så ekte og personlig sammen med gutta, det er så utrolig mye følelser i alle ledd av prosessen." - Eirik Tilleri & Kjetil Bjelvin

"Urettferdig" er første låt ut på Def Jam Recordings Norway. Def Jam Recordings, det legendariske labelet som har hovedfokus på urbanmusikk, huser også artister som 2 Chainz, Alessia Cara, Kanye West, Big Sean, Iggy Azalea og Justin Bieber (for å nevne noen).

Hkeem ble signert til Universal Music i januar, bare 19 år gammel. Han reresenterer en ny generasjon av artister i Norge – ungdom med minoritetsbakgrunn som ønsker å være rollemodeller og gode forbilder. Fra Stovner i Oslo, en bydel med et dårlig rykte i media, er han fast bestemt på å  gjøre en forskjell.

Hkeem har hatt en hektisk festivalsommer, hvor han blant annet har spilt på Stavernfestivalen, Slottsfjell, Trænafestivalen samt hele VG-lista turneen. I oktober legger han også ut på sin første egen headlineturné.

Ny singel fra Una Sand22.9.2017 09:58Pressemelding

Da 21 år gamle Una Sand debuterte som soloartist i 2016, hadde hun allerede vært i bransjen som låtskriver i flere år. Nå er hun klar med ny singel, og har teamet opp med Paul Phamous og Ronni Vindahl.   Stjerneskuddet Una Sand har skrevet musikk siden hun var barn. Den internasjonale forlagsgiganten Sony ATV plukket henne opp i 2015, før hun ble signert som artist hos Universal Music Norge i 2016.   Etter et år med slipp av singler, låtskriving og Masterclass i London og Los Angeles, er Una nå klar med sin nye singel, "Wanderlust".  - "Wanderlust" handler om en kjærlighet der man føler at man ikke strekker til – en usunn relasjon hvor man skjønner at det riktige er å gå, men allikevel ønsker å være alt for partneren. Låten understreker konseptet "kjærlighet gjør blind", og reflekterer hvor ulogisk kjærligheten egentlig kan være. Låten er innom mange motstridende følelser. Jeg tro mange vil kjenne seg igjen i det, ikke bare med hensyn til parforhold, men o

The Killers til Telenor Arena18.9.2017 10:32Pressemelding

Det amerikanske rockebandet The Killers tar med seg sin Wonderful Wonderful Tour og kommer til Telenor Arena 23. februar 2018. Billetter er i salg på Tickemaster fra 22. september. The Killers slipper sitt femte studioalbum, deres første på fem år, førstkommende fredag. Albumet er produsert av Jacknife Lee og spilt inn i bandets eget Battle Born studio i Las Vegas, og i Jacknife's studio i Los Angeles. Wonderful Wonderful er bandets mest fremtidsrettede album, men i kjent The Killers stil som gjør dem til et av verdens største og elskede rockeband. Deres forrige album, Battle Born fra 2012, gikk til nummer to på den offisielle albumlisten her hjemme. Oppfølgeren, Day & Age fra 2008, toppet listen mens deres monster-hit “Humans” toppet singellisten. I februar kan du oppleve bandet og deres forrykende liveshow i Telenor Arena.

Ny single fra Ida Jenshus15.9.2017 11:40Pressemelding

I dag slipper Ida Jenshus den nye singelen ”Greatest Love”. Låten produsert av Jenshus selv, og skrevet i samarbeid med J.D. Souther (Eagles, Linda Ronstadt).   Singelen er hentet fra albumet ”Two Worlds”, som ventes i oktober. "Greatest Love” reflekterer lydbildet på det kommende albumet, som er mer nedstrippet enn før. Låten, tekstene og stemmen min er mer i sentrum enn tidligere. Jeg har aldri vært så spent før et låtslipp før. Det er både spennende og skremmende å dele noe så personlig og selvutleverende som denne sangen”, foreller Jenshus.   Etter albumslippet legger Jenshus ut på Norgesturné, og tar turen innom følgende steder:  23. september – Soknadal Musikkfestival 10. november – KulturYkirken, Holmestrand 11. november – Munkehaugen, Arendal 15. november – Drammen teater 17. november – Oslo Konserthus 18. november – Otta Kulturhus 19. november – Olavshallen, Trondheim 22. november – Elverum kulturhus 24. november – Brenneriet, Smøla 25. november – Gamle Kulturhuset, Molde

Niall Horan debuterer med soloalbum15.9.2017 11:28Pressemelding

Niall Horan er i dag klar med sin nye singel "Too Much To Ask". Låten blir å finne på hans første soloalbum Flicker som slippes 20. oktober. "Too Much To Ask" er den første låten Niall begynte å skrive på da han startet prosessen med debutalbumet for ett år siden. Låten er skrevet i samarbeid med Jamie Scott og produsert av Greg Kurstin, som også produserte "My Town". For tiden er han på Flicker Sessions 2017 Tour og spilte nylig i Stockholm for et utsolgt Annexet i Globen.  Horan har solgt over 70 millioner album med One Direction. Som soloartist slapp han låtene "This Town" og "Slow Hands" som har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.

Odd Nordstoga slipper nytt kapittel15.9.2017 11:28Pressemelding

I dag slipper Nordstoga singelen «Det fine som kan bli», første låt ut fra det kommende kapittelet «Mykje varme», som er ute den 22. september.  Odd Nordstoga annonserte tidligere i år at han vil slippe en rekke nye låter utover i 2017. Sangene kommer i kapitler, som til slutt vil samles i et album i februar 2018. Første kapittel «Mykje lyd» ble sluppet på forsommeren. Dette kapittelet ble innledet med singelen «Fri», som fremdeles spilles hyppig på radio. «Det fine som kan bli» er ein låt om ein familie i bil på veg til sommarferie, og alt ein slik tur kan få ein til å tenke på. Det handlar om juni månad og om alt det andre som lovar meir enn det kjem til å halde. Men du og du som det lovar godt.» - Odd Nordstoga «Det fine som kan bli», er skrevet av Nordstoga selv, og spilt inn i studioet Amper Tone i Oslo med Bård Ingebrigtsen bak miksepulten.     Odd Nordstoga fra Vinje i Telemark har tidligere gitt ut femten album; hvorav to med bandet Something Odd, tre duettplater og ett med gr