Hkeem slipper sommerens publikumsfavoritt - En som meg

Etter en hektisk sommer på turné og utallige konserter, slipper Hkeem, "En som meg", som har vært den ultimate publikumsfavoritten.

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 29 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. I sommer viste han også en følsom side av seg, med singelen, "Uretfferdig", hvor han hadde med seg Unge Ferrari.

I dag slipper han "En som meg", en up-tempo smash med sommerlige og varme vibber, som desidert har vært favoritten blandt publikum på alle konserter han har spilt på.

HØR "EN SOM MEG" HER

"En som meg" handler om en jente man ikke kan få, men på en humoristisk måte. Jeg håper folk får en feel good vibe, selvom det ikke går veien jeg ønsker I låta. Denne låta kom ganske spontant mens jeg var i X-ray sitt studio i Oslo. Kompisen min, Snacks, hadde allerede lagd en skisse til en beat, så jeg bare hoppet på den og vibet og freestylet. Derifra tok jeg det videre I studio med Eirik og boom....her er låta! Det er utrolig god stemning hver gang jeg er I sessions med Eirik, fordi vi connecter så lett og har en god tone hele veien. Vi trengte ikke mer enn en session før låta var i boks!"

- Hkeem

"En som meg" ble til aller første gang vi gikk i studio sammen. Hkeem er en utrolig funny og flink fyr og hadde allerede kommet på idéen til låta når vi møttes. Vi lo sykt mye i session og vi fikk lurt inn mange morsomme linjer, alt fra fotball- til kebabreferanser.

Veldig gøy å høre fans rope etter låta på konserter i sommer, flere måneder før release!"

- Eirik Tillerli & Kjetil Bjelvin

Hkeem ble signert til Universal Music i januar, bare 19 år gammel. Han reresenterer en ny generasjon av artister i Norge – ungdom med minoritetsbakgrunn som ønsker å være rollemodeller og gode forbilder. Fra Stovner i Oslo, en bydel med et dårlig rykte i media, er han fast bestemt på å gjøre en forskjell.

Hkeem har hatt en hektisk festivalsommer, hvor han blant annet har spilt på Stavernfestivalen, Slottsfjell, Trænafestivalen samt hele VG-lista turneen. I oktober la han også ut på sin første egen headlineturné, hvor han spiller på hjemmebane 20. oktober, på Parkteateret.

Kjøp billetter til konserten 20. oktober her (Over 18)
Kjøp billetter til konserten 20 .oktober her (Yngling - fri alder)

Photo: Ida Bjørvik
Photo: Ida Bjørvik

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven