Hkeem mimrer om barndommen

Etter en hektisk sommer med mange spillejobber, tar Hkeem ned tempoet med sin nye singel, “Gi det tid”, som handler om barndommen. De gode og vonde tidene.

"Gi det tid" handler om barndommen og fortiden min. Hvordan veien har vært fra der til nå. Hvordan jeg har kjempet meg gjennom vonde tider og hvordan ting kommer til å ordne seg uansett hva. Selv om jeg blir eldre og eldre, så vil jeg alltid savne barndommen og huske på hvorfor jeg er der jeg er nå, forteller Hkeem.

HØR “GI DET TID” HER

Unggutten fra Stovner har ikke ligget på latsiden i sommer. Hkeem har reist Norge rundt og spilt på blant annet Slottsfjell, Vinjerock og Ekstremsportveko i Voss.

2017 har var et magisk for unggutten fra Stovner, i Oslo. Etter kun å ha vært artist i ett år, satte Hkeem virkelig navnet sitt på kartet. Året startet med det som ble en av fjorårets aller største låter, "Fy faen". Hkeem fulgte opp med R&B-balladen "Urettferdig", hvor han hadde med seg Unge Ferrari. Deretter avsluttet han 2017 med festivalfavoritten, "En som meg", som danske Kaliffa også laget en remiks av.

Hkeem startet 2018 med det som kanskje er årets viktigste låt hittil, "Ghettoparasitt", hvor han tar et oppgjør mot alle fordommene han og veldig mange andre minoriteter møter i hverdagen. Han og kompisen Temur stakk også velfortjent av med prisen for "Årets låt" under Spellemann. Tidlig i sommer slapp han den sommerlige og romantiske singelen "Amor". Nå er han klar for å skru tempoet litt ned og mimre litt tilbake med “Gi det tid”. Hkeem har også bikket over 50 millioner streams på Spotify, siden debuten i 2017.

Photo: @last_abdi
Photo: @last_abdi

Ny musikk fra Madonna, Taylor Swift, Veronica Maggio og mange flere.14.6.2019 14:32:15 CESTPressemelding

Madonna slipper albumet Madame X Linda Vidala slipper EP https://www.ntbinfo.no/pressemelding/ehi-slipper-ny-lat?publisherId=6987388&releaseId=17866361 EHI slipper låta Ditt problem i dag EDM-debutanten ASH slipper første singel! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/jens-er-klar-med-lottery?publisherId=6987388&releaseId=17866306 jens er klar med Lottery https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-slipper-den-forste-delen-fra-det-kommende-albumet-fiender-ar-trakigt?publisherId=6987388&releaseId=17866234 Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet Fiender är tråkigt Common er tilbake med låten “HER Love”.Beaten er basert på en tidligere uutgitt originalinnspilling av J Dilla - produsenten som gjennom sitt arbeid for The Pharcyde, A Tribe Called Quest, De La Soul, Busta Rhymes, The Roots, Erykah Badu, og dagsaktuelle Common, nådde ikonisk status I hiphopmiljøet lenge før sin altfor tidlige bortgang I 2006. På “HER Love” lar Common Dillas klassiske håndverk s

MADONNA RELEASES MADAME X14.6.2019 13:36:28 CESTPressemelding

Today, Madonna released her highly-anticipated 14th studio album Madame X from Live Nation, Interscope Records and Maverick. Madame X is now available across Apple, Spotify, Amazon and all DSPS. The Madame X Deluxe Box Set is on sale today and includes the international limited-edition deluxe hardcover two CD album, an exclusive standard album cassette, a seven inch picture disc “I Rise,” double sided poster and tattoo sheet. In addition, the Madame X International Limited Edition Deluxe hard cover contains two CD album featuring three bonus tracks and a 32 page booklet. Influenced creatively by living in Lisbon, Portugal over the past several years, Madame X is a collection of 15 new songs that celebrate Madonna’s career-long affair with Latin music and culture coupled with other global influences. On the album, Madonna brings this to life as she sings in Portuguese, Spanish and English across various tracks. Madonna collaborated on Madame X with longtime producer Mirwais, as well as

EDM-debutanten ASH slipper første singel!14.6.2019 08:10:00 CESTPressemelding

Ash ble født i 1995 i Nord-Iran og kom til Norge som politisk flyktning i 2000. Siden den gang har han bodd i den sørlandske sommerbyen Kristiansand, der han fikk interesse for musikk allerede i tidlig alder. Som 16 åring begynte han å mikse musikk, og har i løpet av det siste året fått en sentral rolle innenfor det norske klubbmiljøet. Ash har spilt for alle de største klubbene innenfor landegrensen, og har fortiden faste spille-jobber rundt om i hele Norden. Nå har Ash tatt steget videre, og har brukt mye av tiden i hjemmestudioet der han produserer egen musikk. Fredag 14.06.19 slipper Ash sin første singel via Eccentric Music, «Matters».

jens er klar med "Lottery"14.6.2019 08:05:00 CESTPressemelding

2019 har vært et travelt år for jens så langt. Han har signert med Made Management (Sigrid, Aurora), hans første singel “Mixtape” har nesten streamet 4M streams og han har allerede rukket å slippe flere singler i år. Sommerlige “Lottery” er tredje låt ut fra jens og han har følgende å si om låta: "Lottery" handler om at man ofte kan bli helt dust av forelskelse, og hvordan man gjerne ikke anerkjenner at oddsene er like dårlig som sjansen for å vinne i lotto. Forelskelsen jeg beskriver i låta, den gikk over, og den dag i dag aner jeg ikke hva hun jeg var så betatt av driver med eller hvor hun er i verden. Samtidig er hun lykkelig uviten om at hun inspirerte en låt. Og akkurat det synes jeg er helt greit. “Lottery” slippes 14.juni.