Hkeem med en kjærlighetserklæring!

Etter å ha lansert årets viktigste låt, "Ghettoparasitt" og stukket velfortjent av med prisen for "Årets låt" med "Fy faen" under Spellemann, så er Hkeem i dag tilbake med en kjærlighetserklæring med den sommerlige singelen "Amor".

"Amor" handler om en person du har følelser for, og du vet innerst inne at h*n også har følelser for deg, men den personen er veldig usikker på seg selv og blir påvirket av alle andre rundt seg. Gjennom låta prøver jeg å vise mine følelser for hun og overbevise om at jeg er den rette for hun. Hvor lenge skal hun fortrenge sine føelser tilbake? Jeg trenger "Amor", the love God, til å skyte en pil på hun, slik at følelsene til personen kan gå crazy!"

- Hkeem

HØR "AMOR" HER

Hkeem har en hektisk sommer foran seg, hvor han skal opptre på bl.a Slottsfjell, Vinjerock og Ekstremsportveko i Voss. Hvis du er i nærheten, så er det verdt å ta turen for å sjekke han ut live. God stemningsgaranti!

2017 har var et magisk for unggutten fra Stovner, i Oslo. Etter kun å ha vært artist i ett år, satte Hkeem virkelig navnet sitt på kartet med over 49,6 millioner streams på Spotify. Året startet med det som ble en av fjorårets aller største låter, "Fy faen". Hkeem fulgte opp med R&B-balladen "Urettferdig", hvor han hadde med seg Unge Ferrari. Deretter avsluttet han 2017 med festivalfavoritten, "En som meg", som danske Kaliffa også laget en remiks av.

Hkeem startet 2018 med det som kanskje er årets viktigste låt hittil, "Ghettoparasitt", hvor han tar et oppgjør mot alle fordommene han og veldig mange andre minoriteter møter i hverdagen. Han og kompisen Temur stakk også velfortjent av med prisen for "Årets låt" under Spellemann. Nå er han klar med den sommerlige og romantiske singelen "Amor"

Bernhoft med tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet med samme tittel10.8.2018 11:35Pressemelding

I dag slipper Bernhoft sin tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet som slippes 24. August. Bernhoft har også annonsert sin kommende Norgesturné med sitt faste band, The Fashion Bruises, som har vært med på innspillingen av hele albumet. “Humanoid” handler om hvordan mennesker nå til dags er oppslukt i sosiale medier og hvordan de bruker en god del av dagen på å stirre ned i en skjerm. - “Jeg har bala en stund med at det er vrient å prate med mennesker som er mer tilstede i telefonen sin enn i praten. Det fortjener en låt, og det passa perfekt å kle den teksten med dundredisco og køntrigitar. Her er Humanoid, spill den høyt!” - Bernhoft HØR “HUMANOID” HER Slik blir det også naturlig at bandet blir med på den omfattende turnéhøsten som starter i USA i september, forsetter i Norge i september og oktober, videre til Europa i november før den avslutten i USA i desember. 56 konserter står totalt for tur for Bernhoft & The Fashion Bruises denne høsten etter albumslipp. SE OVERSIKT

Sophie Elise er klar med ny singel10.8.2018 11:34Pressemelding

Etter debuten som låtskriver i fjor høst, har Sophie Elise sine låter strømmet nesten 6,5 millioner ganger. Nå er hun endelig tilbake med singelen «Next Summer», som er en låt hun håper folk vil danse til gjennom sensommeren – akkurat som hun skal danse under «Skal vi danse» denne høsten. Dette kan nok sies å være Sophie Elise sin travleste høst noen sinne. I tillegg til å pusse opp rekkehuset, gi ut ny bok og delta i «Skal vi danse», gir hun også ut ny låt, som kan sies å være en litt annerledes sommerlåt. - Jeg er superstolt av «Next Summer», og synes det er gøy å slippe en annerledes sommerlåt. Den handler om forventningene til neste sommer, og til livet generelt, sier Sophie Elise. HØR SOPHIE ELISE – «NEXT SUMMER» HER I kjent Sophie Elise-stil er låten, til tross for at det er en feelgood-låt, ganske mørk lyrisk. Hun håper likevel at folk kan danse til den. - "Jeg håper folk kan danse ut sensommeren til denne her – det må i alle fall jeg som skal være med i «Skal vi danse». Denne l

Lido - 3 million24.7.2018 09:03Pressemelding

I løpet av de siste fem årene har produsent, sanger, låtskriver og artist Peder Losnegård, bedre kjent som Lido, satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangre. Han har produsert og mikset for tungvektere som blant annet Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey. Nå er han klar for å slippe mer egen musikk. I dag starter han med singelen "3 million". - "Låten kom til på et hotellrom i London. Jeg hadde akkurat fått et nytt produksjonsprogram jeg ville teste ut, og denne instrumentalen var det første jeg lagde uten å skjønne bæret av programmet. Ca et år senere jobbet jeg med Chance The Rapper i et par uker, og ble utrolig inspirert av hvor spontan og «stream of consiousness» skriveteknikken hans var. Jeg husket plutselig beaten fra London og brukte den til å teste ut denne nye teknikken. Av en eller annen grunn var «3 million years in the club» en setning som automatisk kom ut av munnen min hver gang jeg skulle begynne på en låt, så når jeg lot slipp på kontrollen kom det naturl

Rod Stewart med nytt album19.7.2018 11:04Pressemelding

28. september er Rod Stewart klar med sitt 30 studioalbum Blood Red Roses. Albumet fremhever Stewarts anerkjente låtskrivertalent, noe som har gjort han til en av verdens største artister. Blood Red Roses inneholder 13 nye låter samt tre coverlåter og er Stewarts første på tre år. Albumet følger opp Another Country (2015) og Time (2013), og slippes nesten 50 år på dagen etter han signerte sin første kontrakt som soloartist. Første smakebit ut er “Didn’t I”. Om det nye albumet sier han selv; ‘I always think I make albums for a few friends and this record has that intimacy. Sincerity and honesty go a long way in life and the same is true in song-writing’. Albumet er co-produsert av hans mangeårige samarbeidspartner Kevin Savigar og beveger seg fra lett akustisk drevet folk gjennom Motown-inspirert pop og r&b til rock og hjertesmeltende ballader.