Hit reiser vi i høstferien!

Apollo melder om stappfulle fly sørover fra hele landet i høstferien – og nok en gang er Hellas nordmenns storfavoritt.

Tross det fine høstværet rømmer mange nordmenn utenlands i høstferien. Norges største reisearrangør av pakkereiser til Hellas og Kroatia melder om stappfulle fly sørover.

- Vi flyr fra 15 flyplasser i Norge og det er utsolgt over alt, med unntak av et par ledige seter her og der. Sommerfavoritten Kreta er også høstens storfavoritt, etterfulgt av Rhodos og Gran Canaria, sier Beatriz Rivera, PR-, og kommunikasjonsansvarlig i Apollo.

At Kreta nok en gang troner på topp overrasker heller ikke Marked- og administrasjonssjefen i Ticket, Norges største reisebyråkjede:

- Nordmenn er «vanedyr» og bestiller de samme reisemålene igjen og igjen. Sol og bad er det vi ønsker oss mest, men også storbyferier er selvfølgelig populært i høstferien. Det er ikke alle som har mulighet til å ta en hel uke ferie på høsten, og da er storbyferie et godt alternativ, sier Ellen Wolff Andresen.

Apollos 5 på topp i høstferien

1. Kreta

2. Rhodos

3. Gran Canaria

4. Mallorca

5. Santorini

Apollos 5 på topp 5 storbyreiser i høstferien

1. London

2. Praha

3. Krakow

4. Roma

5. Riga

Tickets 5 på topp i høstferien:

1. Las Palmas, Gran Canaria

2. Palma de Mallorca, Mallorca

3. London

4. Chania, Kreta

5. Barcelona

Sammen med flyselskapet Novair, spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.