Hit reiser nordmenn i påsken

Etter en langt og kald vinter er det mange som ønsker å tilbringe årets påske sørover.

Reisearrangøren Ving har økt salget av reiser med rutefly med 43 prosent fra i fjor påske.

Ving melder om at etterspørselen etter påskereiser har vært stor og at alle charterreisene nå er utsolgt. I følge Norges største reisearrangør er det først og fremst Kanariøyene som lokker påsketuristene, men også Kypros som åpner sesongen nå i påsken.

– Samtidig har vi økt salget av reiser med rutefly med 43 hele prosent fra i fjor påske, så det er tydelig at mange ønsker seg bort i år. Årsaken til denne økningen ligger nok både i at charterflyene fort fylte seg opp, men også fordi rutefly gir gjestene våre mulighet til å bestemme hvor lenge de skal være borte, og det kan jo passe bra i påsken, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

Storbyer står også høyt på lista over hvor nordmenn ønsker å tilbringe påsken.

– Selgerne våre melder om mange som ringer nå i siste liten og ønsker å reise bort noen dager. Det er ofte ikke så viktig hvor, så lenge de får noen dager avbrekk fra snø og kulde, sier Røhr-Staff.

Topp 3 – hit reiser nordmenn på charter i påsken

1. Gran Canaria