Hit reiser nordmenn i påsken

Etter en langt og kald vinter er det mange som ønsker å tilbringe årets påske sørover.

Reisearrangøren Ving har økt salget av reiser med rutefly med 43 prosent fra i fjor påske.

Ving melder om at etterspørselen etter påskereiser har vært stor og at alle charterreisene nå er utsolgt. I følge Norges største reisearrangør er det først og fremst Kanariøyene som lokker påsketuristene, men også Kypros som åpner sesongen nå i påsken.

– Samtidig har vi økt salget av reiser med rutefly med 43 hele prosent fra i fjor påske, så det er tydelig at mange ønsker seg bort i år. Årsaken til denne økningen ligger nok både i at charterflyene fort fylte seg opp, men også fordi rutefly gir gjestene våre mulighet til å bestemme hvor lenge de skal være borte, og det kan jo passe bra i påsken, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

Storbyer står også høyt på lista over hvor nordmenn ønsker å tilbringe påsken.

– Selgerne våre melder om mange som ringer nå i siste liten og ønsker å reise bort noen dager. Det er ofte ikke så viktig hvor, så lenge de får noen dager avbrekk fra snø og kulde, sier Røhr-Staff.

Topp 3 – hit reiser nordmenn på charter i påsken

1. Gran Canaria
  2. Tenerife
  3. Kypros

Topp 5 – hit reiser nordmenn med rutefly i påsken

1. Gran Canaria
  2. London
  3. Barcelona
  4. Dubai
  5. Costa del Sol

Ving først med å klimakompensere alle flyreiser  16.4.2019 09:33:16 CESTPressemelding

Vinggruppen i Norden er de første blant de største reisearrangørene til å klimakompensere for utslippene fra samtlige flyreiser. Fra og med 29. april klimakompenserer de for 1,5 millioner gjesters flyreiser. Kompenseringen gjelder både når gjestene reiser med Vings eget flyselskap, Thomas Cook Airlines Scandinavia, og med andre flyselskap gjennom Ving. Parallelt fortsetter arbeidet med å minske klimapåvirkningen i hele selskapet.