Historisk sterk sommer for Apollo!

Sommeren 2017 ble tidenes beste for Apollo: Norges største arrangør av reiser til Hellas og Kroatia melder om en økning på 20 % i antall solgte reiser sammenliknet med fjoråret, med storfavorittene Kreta og Kroatia på topp. Økningen fortsetter inn mot vintersesongen, hvor Dubai ser ut til å bli årets vinner.

- Vi så allerede i januar i år at etterspørselen etter sommerreiser var sterk. Rekordmange var ekstra tidlig ute med å sikre seg ferien de ønsket seg mest, og den samme trenden ser vi nå. Sommersalget for 2018 er allerede opp 40 prosent sammenliknet med samme tid i fjor, sier Apollo-sjefen Erik Haug fornøyd.

Kroatiafeber i hele landet

Hele 6 av 10 av alle Apollos reiser gikk til en gresk øy sommeren 2017, og over 160 000 nordmenn hadde storfavoritten Kreta som destinasjon. Likevel ble Kroatia reisemålet som økte mest, med hele 50 prosent.

- «Alle» ville til Kroatia i år, og enda flere vil reise dit neste år. Derfor har vi jobbet hardt for å få til nye direkteruter fra distriktene i Norge, slik at så mange som mulig skal få drømmeferien sin oppfylt. Neste år flyr vi direkte til Kroatia fra ti norske byer. Det har gitt resultater: Kroatia er allerede ett av våre mest solgte reisemål for 2018, sier Haug.

Totalt tilbyr Apollo 14 ulike feriesteder og over 100 hoteller i tillegg til skjærgårdscruise i Kroatia neste sommer.

Fortsetter økningen

Med en historisk sterk sommer bak seg og sterk tro på at neste sesong vil bli en like stor suksess, satser Apollo nå fult på vinterens reiser. Selv om Kanariøyene fortsatt forblir nordmenns mest populære vinterdestinasjon, ser Dubai ut til å bli årets rakett. Reisearrangøren har allerede solgt over 60 prosent flere reiser hit i år enn på samme tid i fjor.

- Emiratene er og forblir et satsningsområde for oss. Ønsker man seg til et solsikkert reisemål på vinteren uten å måtte tilbringe opp til et halvt døgn i lufta, er Dubai et av de beste alternativene. Samtidig bugner emiratene over av aktiviteter og attraksjoner for alle aldersgrupper, noe som gjør at det appellerer til både familier, par og vennegjenger, sier Haug.

Til vinteren åpner Apollo et splitter nytt Apollo Sports-hotell i Abu Dhabi. Fra tidligere av har reisearrangøren et Apollo Selected-hotell i Ras al Khaimah og en mengde kvalitetshoteller i Dubai, Fujairah, Ajman og Sharjah.

Hit reiste flest nordmenn med Apollo, sommeren 2017:

1. Kreta
  2. Kroatia