Hilde Tonne blir Konserndirektør for Innovasjon og Digitalisering

Den nyopprettede stillingen i konsernets toppledelse skal bidra til å gjøre det globale selskapet til en vinner i digitaliseringskampen.

Hilde Tonne har vært en del av konsernledelsen i Telenor i åtte år, blant annet som konserndirektør for industriell utvikling og som nestleder for Telenor Asia. Forut for dette var Tonne teknologi- og forskningsdirektør i Hydro Oil & Energy.

Det forventes at digitalisering vil påvirke og endre rådgiverbransjen i årene fremover. Derfor har digitalisering topp-prioritet i Rambølls strategi.

-Vi ønsker å være ledende i den digitale utviklingen, dette betyr at vi som selskap må endre og utvikle oss. Hilde er en svært erfaren leder med bred internasjonal erfaring fra bransjer som har gjennomgått store og raske digitale transformasjoner. Hun er en sterk profil for digitalisering og innovasjon i Rambøll, sier Jens-Peter Saul, konsernsjef for Rambøll Gruppen.

-Jeg gleder meg til å bidra til å lede Rambøll inn i en mer digital fremtid. Digitalisering vil bli fullt integrert i den daglige driften av selskapet og vil definere hvordan vi jobber og samhandler med våre kunder. Nye digitale løsninger og tjenester krever ny kompetanse, nye måter å jobbe sammen på og en fremtidsrettet endringsvilje. Jeg gleder meg til å gjøre denne forandringen med mine nye kolleger i Rambøll, sier Hilde Tonne.

I 2016 ledet Hilde Tonne stiftelsen av Digital Norway, et næringslivsdrevet initiativ for å digitalisere norske virksomheter. Målet er å utvikle arenaer for deling av kompetanse og kunnskap på tvers av selskaper og bransjer. I dag sitter hun som leder av Digital Norways Advisory board.

Tonne har tidligere hatt flere styreverv og sitter for tiden i styrene til Danske Bank og Hafslund AS.

Hun er utdannet sivilingeniør innen petroleumsteknologi, og har fullført lederkurs på INSEAD og IMD.

Hun tiltrer stillingen 1. januar 2018.

Rambøll med ny VVA-avtale for Færder kommune7.3.2018 08:41Pressemelding

-Vi ser frem til et givende samarbeid om spennende prosjekter i årene fremover. Denne rammeavtalen er viktig for oss og bekrefter vår posisjon som rådgiver i Vestfold, sier Atle Gulbrandsen fra Rambøll. Tjøme og Nøtterøy ble slått sammen til Færder fra første januar i år. Til sammen har kommunen rundt 27.000 innbyggere, men i sommermånedene mer enn dobles antallet på grunn av stor tilstrømming til sommerparadiset. Dette gir særegne utfordringer for infrastruktur både over og under bakken og Rambøll er stolt over å kunne hjelpe kommunen med å løse sine oppgaver. Avtalen løper i 2+1+1 år.