Herman Flesvig leder P3 Gull 2018

Komiker Herman Flesvig er programleder når den sjette utgaven av P3 Gull sendes direkte 24. november 2018.
Herman Flesvig leder P3 Gull, som i 2018 arrangeres for sjette år på rad. Foto: Kim Erlandsen/NRK P3.

Herman Flesvig overtar stafettpinnen etter Leo Ajkic og Live Nelvik. Han har aldri ledet en prisutdeling tidligere og legger ikke skjul på at han gleder seg:

– Jeg har stått mye på scene, men jeg har aldri ledet noe på den måten. Uansett gleder jeg meg veldig, veldig mye, sier Herman.

26-åringen fra Siggerud i Akershus er mest kjent for å gjøre imitasjoner av norske kjendiser og har en kvart million følgere på Instagram. Dessuten har han blant annet vært å se på skjermen i Robert Stoltenbergs serie «Hytteliv» på NRK.

Med knappe åtte uker igjen til sending, svarer Herman følgende på hva som blir det viktigste i jobben som programleder:

– Det blir å få showet i P3s ånd, at publikum og seere ikke tenker “å, han er komiker, dette skal bli morsomt”. Det skal bli mitt preg på det, men samtidig handler denne kvelden om artistene. Det er musikken vi skal hylle.

Hva vil du være mest nervøs for når du står på P3 Gull-scenen?

– Jeg er mest redd for at det svartner helt for meg. Jeg har aldri fått jernteppe, men typisk om det skjer denne gangen. Men jeg tror jeg skal klare å ro meg unna, forteller Herman til NRK P3.

Mer om P3 Gull

Norges råeste musikkpris gir deg en storslått festkveld sammen med landets beste artister, deres fans og NRK P3.

Showet, som i gjennomsnitt har hatt over 600.000 seere de siste to årene, sendes direkte fra Skur 13 i Oslo på NRK1 lørdag 24. november.

P3 Gull vant pris for Årets Event under «Gullruten» i fjor.

For spørsmål om årets P3 Gull, kontakt prosjektleder Marita Evjen: marita.evjen@nrk.no/ 952 82 196.

For pressehenvendelser og akkreditering, kontakt kommunikasjonsansvarlig Heidi Gjestad: heidi.gjestad@nrk.no/ 906 06 483.