Her finner du våren!

Mens kulda fortsatt sitter godt i her i Norge, har sola begynt å lokke fram både blomster og god stemning i flere av Europas storbyer.

Lengter du etter våren? Kanskje du finner den i Roma?

– Ja, nå er det skikkelig vårstemning i flere storbyer, og mars og april er den aller beste tiden for å oppleve noen av Europas fineste byer, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

Hun mener at blant annet Roma, Lisboa, Barcelona, Nice og Malaga er fem byer hvor du kan møte våren akkurat nå.

– Her begynner temperaturene å bli gode og mulighetene for å nyte litt god mat og drikke ute er store, sier Røhr-Staff.

Og det er tydelig at nordmenn ønsker seg noen dager bort fra vinterkulda. De siste tre ukene har Ving solgt 58 prosent flere storbyreiser enn på samme tid i fjor.

Det kan vel vitne om at folk er litt lei av snøen nå, sier informasjonssjefen, som kan fortell ar de aller mest populære storbyene denne våren er klassikere som London, Roma, Paris, Praha og Barcelona, mens byene Gdansk, Budapest og Berlin har størst vekst.

Lengter du etter våren? Kanskje du finner den i Roma?