Her er vinterens mest populære reisemål

30.9.2016 09:00 | Ving Norge

Nærmere 340 000 nordmenn kommer til å reise på en pakketur i løpet av vinteren, og det er Gran Canaria og Tenerife som ligger an til å bli årets mest populære reisemål. Det viser beregninger fra Ving.

FERIELUKSUS: Ocean Beach Club på Gran Canaria åpnet i januar og har allerede rukket å bli mange nordmenns favoritthotell.

- Det er ingen overraskelse at det er Gran Canaria som er vinterens aller mest populære reisemål. I underkant av 200 000 nordmenn kommer til å feriere der denne vinteren. I tillegg kommer alle dem som velger å reise til ferieøya med rutefly, forteller kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving.

- Gran Canaria har noe for absolutt alle! Her finner du et reisemål og hotell som passer de aller fleste behov og lommebøker. Vi ser spesielt stor etterspørsel etter vårt nye og lekre Ocean Beach Club i Playa del Cura, hvor rom med direkte utgang til bassenget allerede begynner å bli utsolgt, fortsetter hun.

I følge kommunikasjonsdirektøren kommer Tenerife på en andreplass over vinterens mest etterspurte reisemål. 66 000 nordmenn skal pakketur hit med en feriearrangør i løpet av vinterhalvåret. Deretter følger Lanzarote, Fuerteventura og Thailand.

Direktefly Oslo-Phuket

- Ving er den eneste norske charterarrangøren som flyr direkte fra Oslo til Phuket denne vinteren. Vi flyr med vårt eget flyselskap Thomas Cook Airlines og benytter en av våre store, flotte A330-maskiner, sier Fossum. I tillegg så er det ventet at mange vil bestille en fleksibel ruteflypakke til Thailand i løpet av vintersesongen.

- Vi har nærmere 30 reisemål i Thailand, fra Khao Lak i vest til Koh Chang i øst. Her er det mange muligheter til å sette sammen sin egen, helt spesielle reiserute, frister Løkaas Fossum.

Direkte til Cuba

Ving flyr også vestover i vinter. Hver annen uke går det direktefly fra Oslo til Havanna, og det er også mulig å kombinere Castros øy med en uke på cruise i Karibia.

Hos Ving er drøyt fem av ti vinterreiser allerede bestilt, og så langt er det Gran Canaria som har vært mest populært. Ikke bare i antall, men også i andel solgte reiser.

Tre på topp (alle arrangører)

1. Gran Canaria
2. Tenerife