Her er vinneren av «Mesternes mester»

Eirik Verås Larsen gikk av med seieren i den 11. utgaven av «Mesternes mester».
Eirik Verås Larsen vant Mesternes mester 2020. Foto: Sunniva Luca Veliz Pedersen, Rubicon TV/NRK

Tre finalister stod igjen i årets sist utgave av «Mesternes mester» på NRK fredag kveld: Kjersti Buaas, Ingvill Måkestad Bovim og Eirik Verås Larsen.

Første del av finalen var en jaktstart der Ingvill Måkestad Bovim startet henholdsvis  15 og 30 sekunder bak Kjersti Buaas og Eirik Verås Larsen. Den tidligere mellomdistanseløperen greide ikke å ta igjen forspranget, og dermed sto det mellom Kjersti Buaas og Eirik Verås Larsen i den 29. og aller siste konkurransen i Mesternes mester.

Etter en spennende kamp ble det Eirik Verås Larsen som knep seieren foran den tidligere snowboard-mesteren.

Årets utgave av «Mesternes mester» ble spilt inn i Kroatia i september i fjor. Øvrige deltakere har vært Odd-Bjørn Hjelmeseth, Margaret Knutson Aase, Kari Mette Johansen, Vidar Riseth, Madeleine Enersen Hellerød, Emil Hegle Svendsen og Magnus Moan.

Les også: Her er deltakerne i Mesternes mester

Dag Erik Pedersen og Kjersti Buaas gratulerer Eirik Verås Larsen med seieren. Foto: Sunniva Luca Veliz Pedersen, Rubicon TV/NRK
Eirik Verås Larsen hylles av de andre deltakerne i Mesternes mester. (Foto: Sunniva Luca Veliz Pedersen, Rubicon TV/NRK)
Eirik Verås Larsen slo Kjersti Buaas i det siste oppgjøret i Mesternes mester. Foto: Sunniva Luca Veliz Pedersen, Rubicon TV/NRK