Her er TV 2s nye barne-tv-serie: «Villmark uten voksne»

Først ut av TV 2s tre nye serier for barn, er historien om ungdommene Isak og Simon (16) som skal gå hele Norge på langs, etterfulgt av «Barnehageliv» og «Du er min venn».

16 åringene Isak og Simon i "Villmark uten voksne"

«Villmark uten voksne» har premiere 15. desember på TV 2 Sumo og TV 2.
Helt uten voksne skal Isak og Simon gå hele Norge på langs, som noen av de første ungdommene noen sinne. De må takle vær og vind, passe seg for ville dyr, navigere i vanskelig terreng og passe på å få i seg nok mat, alt dette mens de filmer seg selv.

Fra «Alfabasen» følges de to av karakteren Alfa, som ved hjelp av en drone gir guttene utfordringer underveis på turen. Klarer de å komme seg gjennom Norges villmark, helt uten voksne?

For dagens barn er mulighetene til å bli underholdt uendelige, og nettopp derfor er det viktig for TV 2 at barneprogrammene holder en like høy kvalitet som programmene for voksne seere, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

Våren 2019 kommer også seriene «Barnehageliv» og «Du er min venn». TV 2 vil også sende annet barneinnhold, og utvide tilbudet til de yngste seerne i høytider.

I «Barnehageliv følger vi hverdagen til de eldste barna i en gårds- og naturbarnehage. Vi blir med dem på forskjellige aktiviteter og får ta del i barnas tanker og refleksjoner. «Du er min venn» er en serie om vennskap og viser frem små hverdagslige situasjoner, som både små og store kan kjenne seg igjen i.

– Hos oss skal de yngste seerne også få norsk, egenprodusert, sjarmerende og lærerik underholdning. Med disse seriene vil barn fra tre år og oppover finne historier på TV 2s plattformer som de kan kjenne igjen fra sin egen hverdag, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Bloggerne, Oslo Brenner, Gatebil, Premier League, utenlandske serier, barne-tv og C More-innhold.

916 05 816nina.engh@tv2.no

16 åringene Isak og Simon i "Villmark uten voksne"
"Du er min venn" - ny barneserie
"Barnehageliv"  - ny barneserie der vi får følge hverdagen i en gårds- og naturbarnehage