Her er spilleplanen for Eliteserien og OBOS-ligaen 2020

NFF har sammen med Norsk Toppfotball, Fotball Media og Discovery fullført arbeidet med spilleplaner 2020.

Klikk her for å se spilleplanen for Eliteserien

Klikk her for å se spilleplanen for OBOS-ligaen

Eliteserien starter igjen 16. juni, og nylig ble de tre første serierundene presentert. Nå er også de øvrige rundene klare. I runde 4 til 7 er TV-kampene også klare, mens fra runde 8 avventer man situasjonen for internasjonale kamper.

- For Eliteserien kommer vi nå med runde 4-7 samtidig som vi presenterer resten av spilleplanen uten å datofeste. Dette er fordi vi ønsker å avvente hva UEFA gjør med kvalifiseringene til Champions Legaue og Europa League neste år, samt internasjonale perioder for landslag høsten 2020. Dersom UEFA endrer sin kvalifisering vil det kunne frigjøre flere spilledager for oss, dager vi ønsker å bruke for å redusere noe av belastningen i sommer samt eventuelt slutte serien tidligere en planlagt. UEFA har planlagt et styremøte 17. juni som forhåpentligvis vil gi oss noen svar, sier leder av NFFs konkurranseavdeling, Nils Fisketjønn.

- For OBOS-ligaen presenteres hele spilleplanen samt TV-kamper ut august. Inntil videre er kampene å betrakte som rene TV-produkt. Ut august vil OBOS-ligaen spille fast på ukedager. Dette for å unngå unødig konkurranse fra andre ligaer, sier Fisketjønn.

- Det blir norsk fotball på skjerm seks av syv dager i uka denne sommeren, så nå ligger alt til rette for en skikkelig fotballfest uansett om man er hjemme eller på Norgesferie. Vi skal gjøre vårt ytterste for å levere fotball til folket både på Dplay og lineær-TV, og gleder oss til å komme i gang, sier fungerende sportsdirektør i Discovery, Morten Johannessen.

Alle kampene fra årets sesong av både Eliteserien og OBOS-ligaen kan sees på Dplay.

21 02 93 00https://www.fotball.no

Følg pressemeldinger fra Norges Fotballforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Fotballforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Fotballforbund

Kronikk: Fotballklubbenes grønne mulighet6.3.2024 10:50:38 CET | Pressemelding

Til redaksjonen, Her er en kronikk fra fotballpresident Lise Klaveness + bilde til fritt bruk for redaksjonen. Fotballklubbenes grønne mulighet Norske kunstgressbaner bidrar til fantastisk aktivitet, men også til store utslipp av mikroplast i naturen. Heldigvis har det kommet en løsning for norske klubber – og en gyllen mulighet for trenerne. Lise Klaveness, president i Norges Fotballforbund En lang vinter går mot vår. Sikre tegn er mindre snø og mer synlig gummigranulat – disse små sorte kulene som har vært helt avgjørende for kunstgresseventyret i Norge, aktivitetstilbud og sosiale felleskap for nesten 350 000 spillere – året rundt. Slagsiden av eventyret er naturligvis miljøaspektet. Kunstgressbaner står for det nest største landbaserte utslippet av mikroplast i naturen. Problemet er at gummikulene i for stor grad fortsatt havner på avveie. Alle som har vært på en kunstgressbane vet hvor enkelt de svarte kulene lurer seg inn i hjemmet. Hvert år er det estimert at 1500 tonn mikroplas