Her er programlederne for Spellemannprisen

Jenny Skavlan, Thomas Felberg og Tarjei Strøm skal lede publikum gjennom feiringen av norsk musikk når Spellemannprisen sendes direkte på NRK 25. februar.
Foto: NRK

Det har jo vært et eksepsjonelt godt år for norsk musikk, og å få lov til å bringe denne musikkgleden ut til det norske folk blir skikkelig, skikkelig stas, sier Jenny Skavlan som også ledet prisutdelingen for musikkåret 2014.

Jenny Skavlan og Thomas Felberg skal sammen lede den delen av Spellemannprisen som sendes på NRK1. Felberg leder Spellemannprisen for første gang, men har lang erfaring både som artist og TV-personlighet. Felberg har holdt på med musikk og show siden han var barn, og har selv vunnet Spellemannpris i kategorien Beste rockalbum.

Jeg gleder meg veldig til å være med på å hylle norsk musikkliv i Oslo konserthus, og ikke minst å få lov til å gjøre dette sammen med my partner in crime, Jenny, sier Felberg.

Alt sendes på TV
Utdelingen av alle prisene overføres i to direktesendinger fra Oslo konserthus søndag 25. februar. Tarjei Strøm som er aktuell med det nye programmet "Norge nå" på NRK, har opplevd både å være nominert og å opptre under Spellemann. Han skal lede den første delen av Spellemannprisen. Denne delen sendes på NRK2 og på nett.

Helt siden jeg så TNT opptre på Spellemannprisen med røykbomber og vindmaskin i 1985, har jeg drømt om å få være med på å lede showet. Jeg er usikker på om vindmaskinen min blir klar til 25. februar, men jeg kommer i alle fall til å være overtent og superklar til å hedre den norske musikken og lage tidenes fest, sier Tarjei Strøm.

Galla og detaljkunnskap
 Jenny, Tarjei og Thomas har hver for seg ledet og bidratt til flere av de største og mest folkekjære programmene Norge har. Sammen ivaretar de alt fra storslått galla til detaljkunnskap om kjente og ukjente musikkperler. Så hvem er vel bedre til å lede vår hyllest av norsk musikkbransje når Spellemannprisene for 2017 skal deles ut, sier Stian Malme som er prosjektleder for Spellemannprisen i NRK.

Hvem er de nominerte?
De nominerte til Spellemannprisen 2017 offentliggjøres på en pressekonferanse i regi av Spellemann klokken 12:30 i dag. Se mer informasjon på www.spellemann.no/nyheter

Presseansvarlig i Spellemann, Simen Idsøe Eidsvåg: 41 60 68 51 / simen@spellemann.no

Kommunikasjonsansvarlig i NRK, Andreas Blaauw-Hval: 938 06 942 / andreas.blaauw-hval@nrk.no

Foto: NRK
Tarjei Strøm. Foto: Kim Erlandsen/NRK.
Jenny Skavlan. Foto: Ole Kaland/NRK
Thomas Felberg. Foto: Julia Marie Naglestad/NRK