ReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppen

Her er Norges mest populære julehefter

For tredje på rad er Herbjørg Kråkeviks Juleroser det mest populære juleheftet i Norge, ifølge salgsstatistikken fra Narvesen. Deretter følger Pondus, Stomperud og Knoll & Tott. Totalt selges det 51 forskjellige julehefter i år.

– Juleroser har vært en stor suksess siden heftet ble relansert i 2015. Kråkevik og hennes venner har virkelig befestet sin posisjon i norske hjem i julen, sier kategorisjef i Narvesen, Nina Halvorsen.

Totalt er det hele 51 ulike julehefter for salg, og Narvesen selger alle juleheftene som gis ut i Norge i år. Med sine 314 utsalgssteder over hele landet blir Narvesen dermed en god temperaturmåler på hvilke julehefter som er populære i Norge.

Juleroser var det første julehefte som kom ut regelmessig til jul i Norden. Første utgivelsen var i desember 1881. Utgivelsen av juleheftet stoppet imidlertid i 1944, før Herborg Kråkevik sørget for at juleheftet gjenoppstod i 2015. I årets utgave av Juleroser finner vi blant annet bidrag fra Vigdis Hjorth, Linda Eide, Frode Grytten, Ketil Bjørnstad og mange andre.

– Julehefter handler om tradisjoner og vi ser at nordmenn er ganske tradisjonelle i sine valg. De kjøper gjerne sine favoritter år, etter år. Dessuten er det nok mange som gir julehefte som en førjulsgave til sine nærmeste, sier Halvorsen.

Juleroser topper salgslisten hos Narvesen etterfulgt av Pondus, Stomperud, Knoll & Tott og Nemi julehefte.

Her er Topp 10 listen over Norges mest solgte julehefter:

1                    Juleroser

2                    Pondus julehefte

3                    Stomperud jul

4                    Knoll & Tott

5                    Nemi julehefte

6                    Vangsgutane

7                    Norsk Donald julehefte

8                    Lunch julehefte

9                    Aukrust jul

10                  Donald Trump

For ytterligere informasjon:

Nina Halvorsen, Kategorisjef i Narvesen, mobil +47 982 23 234

Nina.Halvorsen@reitanconvenience.no

Nina Halvorsen, Kategorisjef i Narvesen

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.