Her er Norges EM-tropp

Landslagssjef Martin Sjögren har tatt ut de 23 spillerne som skal representere Norge i sommerens EM-sluttspill.

23 spillere er klare for sommerens EM-sluttspilli Nederland. Onsdag ble troppen presentert. Den inneholdt blant annet tre spillere uten A-landskamper fra tidligere. Det gjelder Oda Marie Hove Bogstad fra Klepp, Kristine Bjørdal Leine fra Røa og Frida Leonhardsen Maanum fra Stabæk.

- Oda har gjort en bra sesong i Klepp og var god for U23-landslageti juni. Kristine Leine var med oss i Sandefjord og er en spennende spiller for fremtiden. Frida Maanum er en av de mest spennende spillere vi har i Norge. Hun er 17 år, holder et høyt nivå og er en spiller vi har store forventninger til for fremtiden, sier landslagssjef Martin Sjögren.

- Troppen er ganske lik som vi har tatt ut tidligere. Vi har fått en kontinuitet og jobbet sammen med de samme spillerne et halvt år. Det skal bli veldig spennende å se dem i Nederland, fortsetter Sjögren.

Første kamp spilles mot Nederland 16. juli, mens Danmark og Belgia er de to øvrige lagene i gruppen.

- Vi har snakket lite om resultatmål, men hatt veldig mye fokus på prestasjon. Presterer vi bra, så har vi alle fall mulighet til å få et godt resultat, sier landslagssjefen.

Her er Norges EM-tropp:

Ingrid Hjelmseth - Stabæk Fotball