Her er kampene TV 2 sender fra UEFA Champions League

Tirsdag 18. september starter UEFA Champions League på TV 2-kanalene med toppkampen mellom Liverpool og Paris Saint-Germain. Dagen etter sendes Real Madrid mot Roma.

Brede Hangeland, Øyvind Alsaker, Julie Strømsvåg og Erik Thorstvedt er klar for Champions League på TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2
- Dette kan ikke beskrives som noe annet enn en drømmestart på Champions League-eventyret vårt. Vi har forrige sesongs finalister Liverpool og Real Madrid i våre to første kamper og skal formidle magien fra under flomlysene på Anfield og Santiago Bernabeu, forteller sportsredaktør Vegard Jansen Hagen.
TV 2 skal også sende Ronaldo sin tilbakekomst til Manchester og Old Trafford.
- Vi får også Cristiano Ronaldo tilbake på Old Trafford mot Manchester United for sin nye klubb Juventus. Totalt har vi 13 ulike storlag fordelt på de åtte første Champions League-kampene. Nå gleder vil oss enormt til det braker løs og har en redaksjon som spinner etter å komme på luften, sier Jansen Hagen.
Det blir en ellevill fotball-meny på TV 2-kanalene denne høsten.
- For TV 2 Sporten er vi godt i gang med en ny Premier League-sesong og har premiere på UEFA Nations League og landslaget torsdag. Så kommer UEFA Champions League med Messi, Salah, Ronaldo og Neymar før vi sender UEFA Europa League med Rosenborg og Sarpsborg 08. Vi må klype oss i armen hver eneste dag. For denne fotballmenyen overgår våre villeste fantasier. Vi lever drømmen nå, forteller en opprømt sportsredaktør i TV 2.

Her er kampene fra UEFA Champions League som sendes på TV 2-kanalene de fire første innledende rundene:

Tirsdag 18. sept kl. 21.00: Liverpool – PSG

Onsdag 19. sept kl. 21.00: Real Madrid - Roma

Tirsdag 2. okt kl. 21.00: Manchester United – Valencia

Onsdag 3. okt kl. 21.00: Tottenham – Barcelona

Tirsdag 23. okt kl. 21.00: Manchester United – Juventus

Onsdag 24. okt kl. 21.00: Barcelona – Inter

Tirsdag 6. nov kl. 18.55: Røde Stjerne – Liverpool

Onsdag 7. nov kl. 21.00: Manchester City – Shakhtar Donetsk

Alle kampene sendes på TV 2 Sumo. Hvilken TV-kanal de sendes på blir klart neste uke.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!