Her er Hotel Bristols nye hotelldirektør

Lars Petter Mathisen er den nye direktøren på ærverdige Hotel Bristol i Oslo.
Lars Petter Mathisen (bildet) er den nye direktøren på Hotel Bristol i Oslo. Foto: Hotel Bristol

– Det er en stor glede og en stor ære for meg å begynne å jobbe på Hotel Bristol. Det er et tradisjonsrikt hotell som mange nordmenn og utenlandske turister har et spesielt forhold til på grunn av hotellets lange historie og storslåtte interiør, sier Lars Petter Mathisen.

Mathisen kommer fra jobben som direktør på det moderne businesshotellet Thon Hotel Rosenkrantz som har ligget på topp i to år på TripAdvisor som Oslos aller beste hotellChristian Arnet tar nå over direktørstillingen på Thon Hotel Rosenkrantz.

– Jeg har vært i hotellbransjen lenge og har byttet jobb mellom hoteller før, men det er klart at det er veldig spennende å komme til Hotel Bristol som er ett av Oslos mest tradisjonsrike og fasjonable hotell. Jeg ser frem til å jobbe sammen med Bristols dyktige medarbeidere som sørger for den høye standarden og den gode servicen som hotellet er kjent for, sier Mathisen.

Hotel Bristol har 251 rom og suiter, treningsrom, møterom, konferansesaler og selskapslokaler. I tillegg er hotellet kjent for Vinterhaven og Bibliotekbaren, samt Bristol Bar og restaurantene Hambro’s og Bristol Grill. Hotel Bristol tilbyr blant annet Afternoon Tea, A la carte, selskapsmenyer og julebord.

Fornyet og modernisert
Hotel Bristol ligger i Kristian IV's gate 7 i Oslo og ble tegnet av arkitekt Finn Rahn. Hotellet åpnet dørene for første gang i 1920, og Olav Thon kjøpte Hotel Bristol i 1974. De siste årene har hotellet blitt oppgradert, og de unike detaljene har blitt bevart. Bak oppussingen står Olav Thon Gruppens designansvarlig, Sissel Berdal Haga, og interiørarkitekt Trond Ramsøskar.

– Vårt største oppusningsprosjekt er uten tvil Olav Thons stjernehotell Bristol.  Der er rom og suiter, lobby og festsaler, konferanserom og kurs- og konferanseavdeling fornyet. Hotellet er fornyet og modernisert i uttrykket, men den ærverdige Bristol-følelsen er allikevel beholdt, sier Berdal Haga og Ramsøskar.

Les mer om Hotel Bristol her

Hotel Bristol har 251 rom og suiter, treningsrom, møterom, konferansesaler og selskapslokaler.
Bristols konferansedel har flotte pauseområder, store kongressaler, møterom, grupperom, utstillingsområde og lekre selskapslokaler.