Her er frokostfinalistene til Thon Hotels

Tre Thon-hoteller har blitt plukket ut som finalister i Norges beste frokost-konkurransen.
TRE FINALISTER: Thon Hotels har tre hoteller som er med i finalen til Norges beste frokost-konkurransen.

Hvert år kåres Norges beste hotellfrokost i konkurransen «Twinings Best Breakfast» hvor 400 hoteller deltar.  I år har tre Thon-hoteller blitt plukket ut blant totalt åtte finalister i den prestisjefylte bransjekåringen.

– Dette var gode nyheter! Jeg har lyst til å takke alle våre medarbeidere for den fantastiske innsatsen de gjør hver eneste morgen på frokostene våre. Vi jobber kontinuerlig med matkvalitet, utvalg, økologiske produkter, presentasjon og servicenivå. Frokosten til Thon Hotels er noe gjestene våre virkelig setter stor pris på, og det er et viktig satsningsområde for oss. Thon Hotels vant konkurransen i fjor, og vi er naturlig nok veldig spente på årets vinner, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

De tre Thon-hotellene som er finalister i år er:

Thon Hotel Lofoten
Thon Hotel Rosenkrantz Oslo
Thon Hotel Rosenkrantz Bergen

Thon Hotels tok både første- og andreplass i «Twinings Best Breakfast» i 2016 med Thon Hotel Lofoten øverst på pallen.

– Thon Hotel Lofoten jobber knallhardt hver eneste dag for å servere Norges beste frokost. Vi har en egen frokostkokk som lager omelett på bestilling for gjestene, vi serverer kaffe ved bordene og vi satser på lokale spesialiteter i tillegg til en stor og variert frokostbuffet. Vår kokk lager også små overraskelser av de beste råvarene som finnes i sesong. Vi er opptatt av å vise frem det beste Nord-Norge har å by på - både på matfronten og når det gjelder service og opplevelser. Frokosten vår er en opplevelse som vi får mye skryt for av gjestene våre, sier hotelldirektør Erik Taraldsen.

Thon Hotel Rosenkrantz Oslo tok andreplassen i 2016.

– Thon Hotel Rosenkrantz Oslo ble fylkesvinner i Oslo og kom på andreplass i Norges beste frokost-konkurransen i 2016. Vi får gode anmeldelser på nettet for maten, og mange Oslo-folk kommer også innom i helgene for å spise frokosten vår. Vi har også faste stamkunder som starter arbeidsdagen hos oss. Alle medarbeiderne på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo er svært dedikerte og har lagt ned mye arbeid i frokosten. Vi er veldig stolte over å ha blitt valgt ut blant de åtte finalistene i år, sier hotelldirektør Lars Petter Mathisen.

Thon Hotel Rosenkrantz Bergen er blant finalistene i år.

– Kjøkken & restaurant-teamet vårt jobber hardt og målrettet hver eneste dag for å levere kvalitet i alle ledd til våre gjester. At vi har blitt plukket ut som finalist - og det bare halvannet år etter åpningen av ny F&B drift og nytt hotell - er fantastisk! Vi finpusser kontinuerlig både matkvalitet, presentasjon samt service i avdelingene, og går for en god plassering i år, sier hotelldirektør Katharina Hanson.

De siste årene har Thon Hotels pusset opp og modernisert hotellene sine. Det er designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga, og interiørarkitekt Trond Ramsøskar som står bak oppussingen.

Årets frokostvinner kåres i oktober 2017. I juryen sitter blant annet Bocuse d’Or-vinner Lars Erik Underthun og TV-kokken Wenche Andersen.

Les også:
Kåret til Aust-Agders beste frokost
Thon Hotels gjør et kjempebyks på kundebarometer
Brasserie Paleo med i White Guide Nordic

THON HOTEL LOFOTEN: I 2016 vant Thon Hotel Lofoten Twinings Best Breakfast-konkurransen. I år er de finalist.
THON HOTEL ROSENKRANTZ BERGEN: - At vi har blitt plukket ut som finalist - og det bare halvannet år etter åpningen av ny F&B drift og nytt hotell - er fantastisk, sier hotelldirektør Katharina Hanson.
THON HOTEL ROSENKRANTZ OSLO: I 2016 kom Thon Hotel Rosenkrantz Oslo på 2. plass i frokostkonkurransen.
– Frokosten til Thon Hotels er noe gjestene våre virkelig setter stor pris på, og det er et viktig satsningsområde for oss, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. Foto: Gry Traaen
– Vi jobber kontinuerlig med matkvalitet, utvalg, økologiske produkter, presentasjon og servicenivå, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.