Her er det beste ferieværet!

Er ferieværet viktig? Da skal du reise til Kos! I alle fall i følge 160 000 Ving-gjester som har besvart selskapets spørreskjema etter fjorårets sommerferie. Undersøkelsen viser også at de mest fornøyde gjestene ferierte på Skiathos.

Hellas, Kos, Paradise beach

Det er lite som tyder på at problemene i gresk økonomi og politikk påvirket ferierende nordmenn i Hellas i fjor sommer.

– Snarere tvert om! Det er faktisk tre greske reisemål som topper listen over stedene Vings gjester var mest fornøyd med i fjor sommer: Skiathos, Kreta og Parga, sier informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

– Det var nok ekstra mange som satte stor pris på varme feriedager rundt Middelhavet i fjor sommer. I følge gjestene våre så var det beste ferieværet i østre Middelhavet, med Kos, Marmaris og Rhodos på topp, fortsetter Larsen-Vonstett.

Spørreundersøkelsen sendes alle gjester etter at de kommer hjem fra ferie. Den viser også at det var på Madeira kundene følte de fikk mest igjen for pengene, fulgt av Kroatia og Skiathos.

Det beste ferieværet

Hellas, Skiathos, Koukounaries Beach
Hellas, Skiathos, Skiathos by
Hellas, Kos

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.