Her er de nye "Anno" deltakerne

Blir det psykologen, hovslageren, læreren eller kanskje dramatikeren som vil klare seg best i 1721? "Anno" er en konkurransedrevet realityserie der deltakerne reiser nesten 300 år tilbake i tid. Andre sesong er lagt til Isegran i Fredrikstad.

Katja Heilmann, Chris R. Aanvik, Miriam Wallenius, Marius Gundersen, Hadi Hagen Qaderi, Jeanne Bøe, Frode Voll, programleder Selda Ekiz, Lars Kristian Engelbregt Grøholt,  Katinka Ødegaard, Maren Gilje Sekse, Sunna-Inga Gaup Aamot, Fredrik Fløtberget, Live Stoveland
og Ivar Mehren. Foto: Julia Marie Naglestad, NRK
Katja Heilmann, Chris R. Aanvik, Miriam Wallenius, Marius Gundersen, Hadi Hagen Qaderi, Jeanne Bøe, Frode Voll, programleder Selda Ekiz, Lars Kristian Engelbregt Grøholt, Katinka Ødegaard, Maren Gilje Sekse, Sunna-Inga Gaup Aamot, Fredrik Fløtberget, Live Stoveland og Ivar Mehren. Foto: Julia Marie Naglestad, NRK

De 14 deltakerne er i alle aldre, de kommer fra alle kanter av landet og har svært ulik bakgrunn.

I ti uker skal de leve sammen, konkurrere mot hverandre, og jobbe seg opp fra fattigdom og slit, til rikdom og ære. Deltakerne må kjempe for sin plass gjennom turneringer og dueller, og hver uke må en av dem forlate "Anno".

Disse konkurrerer om å vinne "Anno"

Katinka Ødegaard (25 år), hovslager fra Stabekk i Bærum.

Miriam Wallenius (28 år), kreatør fra Nittedal.

Katja Heilmann (26 år), lærer fra Oslo. Bor i København.

Liv Stoveland (50 år), sanger og pedagog fra Lillesand. Bor i Grimstad.

Sunna-Inga Gaup Aamot (27 år), student i folkekunst fra Kautokeino. Studerer i Rauland.

Maren Gilje Sekse (35 år), gründer fra Sandnes.

Jeanne Bøe (48 år), skuespiller/dramatiker fra Siljan i Telemark.

Ivar Mehren (49 år), industrioperatør fra Tønsberg. Bor på Tjøme.

Marius Gundersen (25 år), murer fra Torsnes/Fredrikstad.

Frode Voll (46 år), psykolog fra Jæren. Bor i Bergen.

Hadi Hagen Qaderi (33 år), assisterende butikksjef. Oppvokst i Romadi (Kurdistan) og Ski. Bor i Oslo.

Lars Kristian Engelbregt Grøholt (60 år), bonde og vernepleier født og oppvokst i Alta. Bor i Ytre Enebakk.

Chris R. Aanvik (37 år), boleder fra Oslo. Bor i Tønsberg.

Fredrik Fløtberget (24 år), tømrer fra Voss. Bor i Oslo.

Selda Ekiz er programleder. "Anno" har premiere 1. januar 2016 på NRK1 kl. 20.05

Presseansvarlig: Camilla Sand (camilla.sand@nrk.no), mobil: 90069807

og Ivar Mehren. Foto: Julia Marie Naglestad, NRK

Så mange så Monsens premieretur20.7.2018 10:43Pressemelding