VirkeVirke

Her er de nominerte til Handelsprisen 2018

Hvilken handelskjede har gjort det best det siste året? Her er de fem kandidatene som kan vinne prisen onsdag 26. september på Handelskonferansen.

Administrerende direktør i Apotek 1 Øyvind Winther, mottok Handelsprisen på Handelskonferansen 2017.

– Handelsprisen skal synliggjøre suksesshistoriene innen norsk handel. Alle de nominerte selskapene representerer vekst- og lønnsomhetsvinnere innen sine bransjer, sier Bror William Stende, direktør for Virke Faghandel.

De fem nominerte kjedene er:

• Elektroimportøren
  • Elkjøp
  • Bli Vakker
  • Floyd
  • Megaflis

Variert utvalg

Stende mener de alle har til felles at de har dyrket et solid konsept, og valgt innovative strategier i møte med utviklingene i næringen.

– Alle de nominerte er gode vinnerkandidater, og jeg ønsker dem lykke til. Jeg gleder meg til å kåre vinneren på Handelskonferansen den 26. september, sier han.

Nominasjonen bygger på en totalvurdering av aktuelle selskaper, basert på krav til vekst i omsetningen i kombinasjon med lønnsomhet over tid. I tillegg er det lagt vekt på virksomhetens omdømme og dens evne til å være en ledestjerne for andre handelsselskaper. Handelskonsepter med en omsetning under 50 millioner kroner og/eller mindre enn tre års drift, er ikke med i vurderingen.

Juryen består i år av følgende personer:

• Grete Lekven, leder for Handel i DNB
  • Sverre Flåskjer, tidligere managing partner i Herkules Capital
  • Anders Askevold, leder GS1 Smart Centre
  • Frode Finsrud, seniorrådgiver i Cappa
  • Ole Martin N. Evensmo, daglig leder i Ehandel.com
  • Erik Fagerli, handelsekspert
  • Line Beate Jebsen, HR direktør Meny, Norgesgruppen

Virke er den ledende hovedorganisasjonen for tjenestenæringene i Norge, og representerer over 21 000 virksomheter. Vi jobber for bedre rammevilkår for våre medlemmer, og et Norge som verdsetter og satser på de som driver virksomhet.