Her er de nominerte til Handelsprisen 2017

Hvilken handelskjede har gjort det best det siste året? Her er de fem kandidatene som kan vinne prisen tirsdag 19. september på Handelskonferansen.

Handelsprisen er den mest prestisjetunge prisen i norsk varehandel. Her fra fjorårets kåring, da Kitch'n stakk av med seieren.

– Handelsprisen skal synliggjøre suksesshistoriene innen norsk handel. Alle de nominerte selskapene representerer vekst- og lønnsomhetsvinnere innen sine bransjer, sier Bror William Stende, direktør for Virke Faghandel.

De fem nominerte kjedene er (i tilfeldig rekkefølge):

• Megaflis
  • Vita
  • BliVakker
  • Apotek1
  • Sport Outlet

Variert utvalg

Stende mener de alle har til felles at de har dyrket et solid konsept, og valgt innovative strategier i møte med utviklingene i næringen.

– Alle de nominerte er gode vinnerkandidater, og jeg ønsker dem lykke til. Jeg gleder meg til å kåre vinneren den 19. september på Handelskonferansen, sier han.

Nominasjonen bygger på en totalvurdering av aktuelle selskaper, basert på krav til vekst i omsetningen i kombinasjon med lønnsomhet over tid. I tillegg er det lagt vekt på virksomhetens omdømme og dens evne til å være en ledestjerne for andre handelsselskaper. Handelskonsepter med en omsetning under 50 mill. kr og/eller mindre enn tre års drift er ikke med i vurderingen.

Juryen består i år av følgende personer:

• Grete Lekven, leder for Handel i DNB
  • Sverre Flåskjer, Managing partner i Herkules Capital